موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

جزئیات جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد از زبان مجتبی حبیبی

به گزارش کامینگ سون موزیک: مجتبی حبیبی گفت جوایز جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد در بخش منطقه‌ای چشم‌گیر است و بالاترین سطح جوایز را دارد.

دومین جشنواره منطقه‌ای و سومین جشنواره استانی موسیقی کویرنشینان یزد به میزبانی انجمن موسیقی استان یزد و با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد و اداره کل ورزش و جوانان یزد نیمۀ بهمن‌ماه ۹۹ برگزار خواهد شد. این جشنواره در بخش‌های گروه‌نوازی موسیقی دستگاهی، آهنگسازی، و پژوهش موسیقی به صورت رقابتی برگزار می‌شود. محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و مهلت ارسال آثار تا ۵ بهمن‌ماه است.

مجتبی حبیبی دبیر اجرایی جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد  در مورد جزئیات این رویداد گفت: این دوره جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد در قالب دومین جشنواره منطقه‌ای و سومین جشنواره استانی، با میزبانی انجمن موسیقی ایران و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد و اداره کل ورزش و جوانان یزد برگزار می‌شود. این جشنواره در نیمه بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و از استان‌های یزد، اصفهان، سمنان، کرمان، کرمان جنوب، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با انتشار فراخوان دعوت به حضور در جشنواره کرده‌ایم. حضور در این رویداد محدودیت سنی ندارد و در پنج بخش رقابتی انجام می‌شود. در بخش جشنواره استانی، گروه‌نوازی موسیقی دستگاهی، گروه‌نوازی موسیقی غیر ایرانی و موسیقی مجلسی را خواهیم داشت. در بخش جشنواره موسیقی منطقه‌ای، گروه‌نوازی موسیقی دستگاهی، آهنگسازی موسیقی دستگاهی و ارکسترال و در نهایت پژوهش موسیقی را داریم.

وی ادامه داد: با توجه به این که تلاشمان حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی است، قرارمان بر این بود که رپرتوار مشخصی ارائه و توجه بیشتری به رپرتوار موسیقی ایرانی شود، اما در دوره گذشته مورد انتقاد قرار گرفتیم و از این بابت تصمیم گرفتیم رپرتوار را تنها براساس مدهای موسیقی دستگاهی ایرانی بگذاریم که گروه‌ها برای ساخت قطعات جدید آزاد باشند و نوآوری و خلاقیت بیشتری در ارائه آثارشان داشته باشند.

حبیبی گفت: رئیس هیئت داوران آقای بهرام دهقانیار است و در بخش موسیقی ایرانی نیز گزینه‌های دیگری هستند و به دلیل این که هنوز قطعی نشدند، ترجیح می‌دهم فعلا در این مورد صحبتی نکنم. دبیر تخصصی جشنواره نیز فرید سعادتمند است و بنده نیز به عنوان دبیر اجرایی فعالیت خواهم کرد.

264e40c8-6243-41e7-84de-03d743c6fc00

دبیر اجرایی جشنواره در مورد مشکلات مالی جشنواره بیان کرد: چهار ارگان برگزاری این جشنواره را برعهده گرفتند. البته مشکلاتی نیز وجود دارد. اولین دوره این رویداد به صورت منطقه‌ای در ۱۳۹۷ برگزار شد و قرار بود دومین دوره آن اواخر سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری جشنواره به تعویق افتاد. برآوردهای مالی که داشتیم مربوط به سال گذشته بود و در سال جاری با توجه به تورم، برای برگزاری جشنواره مقداری به مشکل خوردیم، اما با مشارکت این چهار ارگان سعی می‌کنیم دومین جشنواره منطقه‌ای و سومین جشنواره استانی موسیقی کویرنشینان یزد را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

وی افزود: فکر می‌کنم جوایز ما در بخش منطقه‌ای چشم‌گیر است و بالاترین سطح جوایز را داریم. برای نفر نخست مبلغ شش میلیون تومان به همراه لوح تقدیر هیئت داوران، نفر دوم ۳٫۵ میلیون تومان و نفر سوم ۲٫۵ میلیون تومان درنظر گرفتیم. برای بخش آهنگسازی نیز در هر بخش یک برگزیده داریم که دو میلیون تومان درنظر گرفتیم و در بخش پژوهش نیز مبلغ دو میلیون تومان به نفر برگزیده اهدا خواهد شد.

مجتبی در پایان در مورد پخش آنلاین جشنواره نیز خاطرنشان کرد: بخش استانی جشنواره به شکل حضوری است و گروه‌ها با توجه به جدول زمان‌بندی در محل برگزاری جشنواره حضور پیدا می‌کنند و اجرایشان را انجام می‌دهند، اما متأسفانه نمی‌توانیم از حضور فیزیکی مخاطبین در این جشنواره استفاده کنیم ولی یک پنل برای پخش آنلاین جشنواره در نظر گرفته‌ایم که مخاطبین از آن طریق می‌توانند اجراها را به صورت آنلاین مشاهده کنند. در بخش منطقه‌ای نیز در حال برنامه‌ریزی تسهیلاتی هستیم که بتوانیم به انجمن‌ها کمک مالی انجام دهیم که گروه‌ها اجرای آنلاین در شهر خودشان داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30651

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا