موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

محمد اله‌یاری: «رضا کوهستانی»، بزرگ‌مرد موسیقی خراسان بود

به گزارش کامینگ سون موزیک: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت «رضا کوهستانی» از نوازندگان موسیقی کرمانجی شمال خراسان در پیامی او را بزرگ‌مرد موسیقی این خطه نامید.

در قسمتی از متن پیام تسلیت محمد اله‌یاری آمده است: خبر رسید که بزرگ‌مردی از اقلیم موسیقی شمال خراسان و چهره ای پر فروغ از ماندگاران هنر ایران عزیز دعوت حق را لبیک گفت.

موسیقی کرمانجی شمال خراسان با نام و نوای هنرمندانی مانند رضا کوهستانی همراه است. زنده یاد کوهستانی نقش موثری در موسیقی شمال خراسان داشت و با نوازندگی اش راوی حکایت ها و داستان هایی از فرهنگ این سرزمین بود. ضایعه فقدان این نوازنده پیشکسوت را به جامعه هنری و به ویژه هنرمندان موسیقی کشور تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای زنده‌ یاد کوهستانی علو درجات را خواستارم.

رضا کوهستانی متولد سال ۱۳۱۵ در روستای «کوران ترکیه» از توابع قوچان آن روز و شهرستان فاروج امروزی، از هنرمندان سرشناس موسیقی کرمانجی شمال خراسان بود که بیش از ۶۰ سال از عمر خود را به فعالیت در عرصه موسیقی مقامی مشغول بود.

دل و جان این هنرمند مردمی از جوانی با نواها و نغمه های موسیقی محلی خو گرفت و به تدریج با فعالیت در این رشته به یکی از استادان بنام موسیقی شمال خراسان تبدیل شد که شاگردان بسیاری این هنر را در مکتب وی آموختند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30648

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا