موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

فرهنگ غنی ایران؛ نشاندهنده ی صلح و دوستی ایرانیان

به گزارش کامینگ سون موزیک: برنده مسابقه جهانی موسیقی گلوبال موزیک آواردز معتقد است فرهنگ ایران به حدی غنی است که می‌تواند در شناساندن صلح و دوستی ایرانیان موثرتر از هر عرصه دیگری باشد.

احمد میرمعصومی آهنگساز ایرانی و از اعضای شورای تولیدات موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما که تاکنون خلق آثار متعددی برای سالار عقیلی، محمدمعتمدی، وحید تاج و مانی رهنما را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده در نخستین روز از سال جدید میلادی موفق شد با خلق قطعه رازدار ضمن کسب مدال نقره از مسابقات جهانی گلوبال موزیک آواردز افتخار دیگری را برای ایران در سطح جهان ثبت کند.
این توفیق بهانه ای شد تا با این هنرمند به گفتگو بپردازیم که می‌خوانید.

آیا شما از قبل به هدف موفقیت در عرصه جهانی مبادرت به خلق این اثر کردید؟
میر معصومی: بله. بی شک تجربیات شرکت در رقابت‌های جهانی گذشته ، تاثیر بسزایی در خلق این مجموعه داشت ، هرچند معتقدم هیچ انگیزه ای بالاتر از خلق اثر متعالی وجود ندارد و قطعا اثری که با انگیزه متعالی در راستای هدف متعالی خلق شود، جایگاه خود را در سراسر دنیا خواهد یافت.

انگیزه اولیه آفرینش این قطعه از کجا و از چه چیزی در شما ایجاد شد؟
میر معصومی: انگیزه خلق این قطعه ، امتزاج ظرفیت‌های موسیقی ایرانی با موسیقی جهانی و خلق یک موسیقی ایرانی – جهانی بود

این نگاه جهانی با بن مایه موسیقی ایرانی در آثار شما تحت چه شرایط و امکانات و یا آموزه هایی در شما نهادینه شده که الان برای دومین بار شاهد موفقیت آثار شما در عرصه جهانی هستیم؟
میر معصومی: طبیعتا در نگاه اول یک علاقه فردی مبتنی بر قریحه ذاتیست که در ادامه مجموعه ای از علوم و ابزارها در خدمت رسیدن به این هدف قرار گرفتند.

با اینکه تحصیلات و ژانر مورد علاقه من در تولید موسیقی عموما در حوزه موسیقی کلاسیک است ولی به دلیل علاقه وافر به موسیقی ایرانی، مطالعات و علوم این حوزه را جزء لاینفک حوزه موسیقی خود می‌دانم و همیشه از ظرفیت‌های علمی و عملی این حوزه استفاده کرده‌ام.

در مورد این اثر و ویژگی‌های فنی آن توضیح دهید.
میر معصومی: این اثر یک اثر ارکسترال مبتنی بر ظرفیت‌های موسیقی ایرانیست ،در این اثر ، آقایان علیرضا دریایی به عنوان نوازنده سازهای زهی ، فیروز ویسانلو نوازنده گیتار و بابک ریاحی پور به عنوان نوازنده گیتار بیس ، مرا مفتخر به حضور و همراهی نمودند که از همه عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.

با توجه به این موفقیت چه انتظاری مسئولان درباره مشکلات پیش روی موسیقی و هنرمندان عرصه موسیقی دارید؟
میرمعصومی: از مسئولان تقاضای حمایت همه جانبه هنرمندان و فراهم آوردن امکانات بیشتر و تسهیل حضور هنرمندان را در عرصه‌های بین المللی دارم ، چرا که فرهنگ و هنر کشور عزیزمان بسیار غنی است و از مسیر هنر می‌توان فرهنگ غنی کشورمان که فرهنگ صلح و دوستی و فرهیختگی است را هرچه بیشتر و بهتر به دنیا معرفی کنیم.

به نظر شما موسیقی ایرانی و موزیسین های ایرانی تا چه اندازه می توانند در سطوح بین المللی موفقیت کسب کنند و چه بستری هایی برای جهانی سازی موسیقی ایران زمین نیاز است؟
میر معصومی: معتقدم که بسیار در این حوزه توانا هستیم و گواه این مدعا، نتایج مسابقات و جشنوارههای جهانی طی سال‌های اخیر است که حضور پر رنگ و موفق هنرمندان کشورمان را در این عرصه شاهد هستیم. و همچنین ایجاد زیرساخت ها و بستر هایی جهت تسهیل حضور هنرمندان و حمایت هنرمندان در راستای خلق آثار متعالی را بسیار ضروری می‌دانم.

سید احمد میرمعصومی متولد ۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۲ ، آهنگساز ، نوازنده پیانو و پژوهشگر موسیقی متولد اصفهان است.
آغاز فعالیت حرفه ای در زمینه ساخت موسیقی و مهندسی صدا از سال ۱۳۷۷ بوده و تا کنون تولید موسیقی بیش از ۱۵۰ مجموعه تلویزیونی، فیلم ، سریال را عهده دار بوده است.
تولیدات متعدد تک آهنگ و نماهنگ و انتشار دو آلبوم رسمی موسیقی اینسترومنتال ( بدون کلام)، در سالهای ۹۵ و ۹۹ از جمله تولیدات او بشمار می‌آید.
کسب مقام و افتخارات داخلی و بین المللی از جمله مدال نقره گلوبال موزیک ۲۰۲۰ در بخش بهترین آهنگسازی و بهترین آلبوم، مدال نقره ۲۰۲۱ در بخش بهترین آهنگسازی جایزه آکادمیا موزیک در بخش بهترین آلبوم موسیقی اینسترومنتال(بدون کلام) ، جایزه بهترین صدابرداری و مهندسی صدا در جشنواره تولیدات مراکز استان‌های کشور در سال ۹۸ از جمله افتخارات او در مقام هنرمند موسیقی ایران است.
او بنیانگذار نخستین سامانه رزرواسیون آنلاین استودیو و نوازنده در کشور و مولف کتاب موسیقی کودک در برنامه های کودک تلویزیون بوده است.منبع: ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30645

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا