موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

برگزاری نخستین جلسه کار گروه موسیقی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت

به گزارش کامینگ سون موزیک: نخستین جلسه کار گروه موسیقی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، چهاردهم دی ماه در این مؤسسه برگزار شد

این جلسه روز یکشنبه چهاردهم دی ماه تشکیل شد. در ابتدا محبوبه اسپیدکار ضمن خوش آمد گویی به هنرمندان گفت: کارگروه های تخصصی بخش های اصلی اساسنامه موسسه است و به دلیل شیوع کرونا و فاصله ای که در جلسات کارگروه ها انداخت مجددا آن را شروع کرده و ادامه می‌دهیم.

در ادامه نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: یکی از غنی ترین بخش های این موسسه حوزه موسیقی است چرا که تعداد بسیاری از اساتید بزرگ این حوزه عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند.موسقی غذای روح است و هم در رزم‌ها و هم در بزم‌ها می‌بینید که از موسیقی نهایت استفاده را می‌کنند . موسیقی میواند ملت‌ها را به هم نزدیک کند و یک زبان بین‌المللی دارد ، بنابراین موسیقی یک ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌تواند در حفظ و گسترش و شناساندن زبان و ادب پارسی کمک کند.

او ادامه داد: بهترین تصمیم ها بر اساس خرد جمعی گرفته می‌شود و قرار است ما خدمتگزار شما باشیم و با هم مدیریت موسسه را انجام بدهیم. مدیریت در حوزه فرهنگ هم بسیار سخت است و هم بسیار سهل که امیدواریم با کمک شما در کنار هم این امر را پیش ببریم.

وی افزود: در ایران آموزشگاه های موسیقی بسیاری هست بیشترین مطالبه گری موسیقی را نسل جوان دارد. این نکاتی است که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که: شما برای نسل جوان مسیر درست را مشخص می کنید و انتظار داریم تجربه خود را به نسل جوان منتقل کنید.
همچنین می توانیم در حوزه آموزش فعالیتهای نیز داشته باشیم تجربه های گرانسنگ شما اساتید در حوزه موسیقی به علاقه‌مندان به جوانان منتقل شود.

سپس داوود فیاضی خواننده پیشکسوت گفت: جمع حاضر، جمع بسیار مناسبی است چرا که طیف های بسیاری از حوزه موسیقی را در برگرفته است و اگر جلسات به طور منظم تشکیل شود می‌تواند به خوبی به نتیجه برسد.

او افزود: هنرمندان پیشکسوت باید احیا شوند و به فعالیت بپردازند.

سپس سوسن اصلانی ضمن تشکر گفت: در این مدت تنها جایی که از هنرمندان حمایت کرده است این موسسه بوده و ما توانستیم اینجا نفس بکشیم.
در ادامه جلسه مهدی آذرسینا صحبت کرد و گفت: حال که ما در جلسه کارگروه هستیم باید هوشمندانه عمل کنیم و انرژی خود را برای کارهایی که دغدغه جامعه موسیقی و هنرمندان پیشکسوت موسیقی است بگذاریم.

سپس نیکنام حسینی پور اضافه کرد: ما باید بتوانیم ارتباطی بین این کارگروه ها و نهاد های موسیقی برقرار کنیم تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم و نقطه های ارتباط را افزایش داده و با معاونت ها و سازمان های مربوطه تعامل موثر داشته باشیم.

سعید شریفیان گفت: همه ما تلاش کردیم کارهایی را انجام دهیم که به نفع موسیقی بوده است. موسیقی فعالیت‌های بسیاری چون تولید، تحقیق ، نوشتار اجرا و ارتباط با مخاطب را در بر می گیرد و به نظر من آن چیزی که اهمیت دارد خروجی این کارگروه ها است و باید بتواند تاثیرات اجتماعی گذاشت.
پس از شریفیان محمدعلی کیانی نژاد صحبت کرد و گفت به نظر من باید تصمیم گیرنده هایی را که در رأس کار هستند در جلسات حضور داشته باشند تا بدانیم تا کجا و تا چه حد می توانیم تصمیم بگیریم . ما باید به تعهدات وفادار باشیم و اختلاف ها را کنار بگذاریم.

او همچنین ادامه داد: همه ما برای موسیقی در حال تلاش هستیم ولی به دلیل اختلافاتی که وجود دارد به نتیجه نمی رسیم. همه ما برای فرهنگ مملکت تلاش می کنیم.

در ادامه استاد پری ملکی با اشاره به اینکه باید آهسته و قدم قدم پیش رفت گفت: متاسفانه مسائل قانونی ما در ارتباط با موسیقی محدود به بعضی نهادها و سازمانهای خاص است و این دردناک است. ما یک اشکال بزرگ در موسیقی داریم و آن بت‌پروری است.

او با اشاره به اینکه عرصه موسیقی مملو از هنرمندان بزرگی بوده و هست گفت: ما احتیاج به فکر های تازه داریم و موسیقی نیاز به هوای تازه دارد.
پری ملکی افزود: من معتقدم خود موسسه و ما اعضای آن باید منبعی را تشکیل دهیم تا پرتو آن به جوانان برسد.

او در ادامه با این پیشنهاد که خوب است در مراکزی چون بهزیستی اجرا های برگزار کرد گفت: این موسسه پتانسیل های بسیاری دارد و باید در این مسیر پیش برویم.

درپایان نیکنام حسینی پور با اشاره به اینکه مردم خاطره جمعی خوبی از هنر هنرمندان پیشکسوت دارند و این افراد هنرمند در سراسر ایران هستند گفت: تاکید ما بر آن است که زمینه ای فراهم بشود تا شما هنرمندان بتوانید نوعی از موسیقی را خلق کنید که سطح سلیقه مردم را بالا ببرد و در کنار آن برای هنرمندان نفع اقتصادی نیز داشته باشد. امیدواریم این کارگروه این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30623

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا