موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

«صبح یلدا»؛ موزیک ویدیو مشترک دو هنرمند ایرانی و چینی

به گزارش کامینگ سون موزیک: یک موزیک ویدیو مشترک دو هنرمند ایرانی و چینی با عنوان «صبح یلدا» در چین منتشر شد.

این موزیک ویدیو اثر مشترک یک هنرمند چینی و موسیقی شناس ایرانی به نام خانم «جائو جوئو چون» و «بهنام شهرکی» هنرمند ایرانی است که همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی در نرم افزارهای چینی و خارجی مجوز انتشار گرفته است.

خانم «جائو جوئو چون» دانشجوی دکترای موسسه مرکزی موسیقی چین، نخستین پژوهشگر چینی است که در زمینه موسیقی ایران پژوهش می کند شب‌یلدا، شب تولد این هنرمند چینی است به همین‌ دلیل او با اجرای موسیقی “صبح یلدا” این شب را به همه دوستان ایرانی تبریک گفته است.

خانم جائو گفت: این موزیک ویدیو از نهادهای ایرانی هم مجوز گرفته و در نرم افزارهای بین المللی هم موجود است.

او ادامه داد این اثر اولین اثر مشترک است که هم از سازهای سنتی ایرانی و هم از سازهای چینی استفاده می کند و شخصیت های موسیقی چینی و موسیقی ایرانی را در هم می آمیزد.

خانم جائو با یاداوری اینکه این اثر در چین و ایران ضبط شده است گفت: صدای ابتدای این آهنگ از یک آهنگ بسیار معروف سنتی چینی گرفته شده است که نمادی از پیپای چینی است ولی قسمت اصلی موسیقی، دارای ملودی ایرانی است.

این هنرمند چینی که به عنوان اولین محقق موسیقی ایرانی در چین، مقاله ها و سخنرانی های مختلفی در مورد موسیقی ایرانی داشته است اولین بار است که یک کار مشترک را به اجرا گذاشته است.

خانم جائو معتقد است موسیقی ایرانی بسیار جذاب است و دوست دارد از ابزارهای سنتی موسیقی چینی برای انتقال فرهنگ و موسیقی ایرانی بهره ببرد و در عین حال نیز زیبایی موسیقی چینی را به دوستان ایرانی منتقل کند.

وی از چین و ایران به عنوان دو تمدن باستانی نام برد و گفت: ارتباطات قوی بین این دو کشور به دوران باستان بر می گردد.

این موسیقی دان چینی با بیان اینکه در آینده دوست دارد همکاری بیشتری با نوازندگان ایرانی داشته باشد گفت: تمدن ها به دلیل تبادلات مختلف جذاب هستند و با یادگیری متقابل غنی می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30607

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا