موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

خاموشی فریدون فروغی آهنگساز و نوازنده ایرانی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  فریدون فروغی [متولد ۹ بهمن ۱۳۲۹در تهران] آهنگساز، نوازنده و خواننده سال‌های دور بعداز ظهر روز جمعه [۱۳ مهر ۱۳۸۰] در خانه خود واقع در تهرانپارس زندگی را بدرود گفت.
فروغی که کار خود را از اواخردهه ۴۰ با برنامه تلویزیونی «شش وهشت» به تهیه کنندگی افشین رمزی آغاز کرد به‌ دلیل جنس صدا و موسیقی نویی که ارائه می‌داد سریعاً به یک هنرمند پیشرو در عرصه موسیقی روز بدل شد. موسیقی وی را شاید بتوان تلفیقی دانست از سبک های «بلوز» (Blues) و «راک» که بازبان فارسی آمیخته بود و آثاری همچون «آدمک»، «ظهر تابستان» و «قوزک پا» با این رویکرد آفریده شدند. فروغی در زمینه ساخت موسیقی فیلم نیز صاحب تجربیاتی بود. از جمله موسیقی فیلم «یاران»ساخته امیر مجاهد.
او اگر چه پس‌از انقلاب، چند سالی را در اروپا گذراند اما بعد از مدتی به امید فعالیت دوباره به ایران بازگشت. با این حال جز اجرای چند کنسرت معدود در جزیره کیش، اجازه اجرای زنده در شهرهای دیگر یا تولید نوار کاست به او داده نشد. آخرین فعالیت رسمی فروغی، اجرای یک ترانه با شعری از نیما یوشیج برتیتراژ پایانی فیلم «دختری به‌ نام تندر» ساخته حمیدرضا آشتیانی‌پور بود که در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.روزنامه ایران

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30513

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا