موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

سزاوار است ابعاد شخصیت شهید سلیمانی در قالب جذاب هنر ارائه شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی می‌گوید سزاوار است ابعاد شخصیت، زوایای زندگی و ظرایف رفتاری سردار قاسم سلیمانی در قالب جذاب هنر ارائه شود تا الگویی برای همه خصوصاً نسل جوان باشد.

مستند نمایش “سرباز” به تهیه‌کنندگی بنیاد رودکی و کارگردانی حسین پارسایی، با نگاهی به سویه‌های زیستی و مقاومتی شهید قاسم سلیمانی، از جمعه ۱۲ دی از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت پنج شب در تالار وحدت اجرا می‌شود و به صورت آنلاین از طریق تلویزیون تعاملی “لنز” قابل تماشاست.

سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت دهم در حاشیه اجرای مستند نمایش “سرباز” به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان قهرمان ملت ایران و امت اسلامی حق بزرگی بر گردن همگان ازجمله هنرمندان و فرهیختگان دارد.

او ادامه داد: از آقای پارسایی و گروه هنرمندانی که با همت خود در ایام سالگرد شهادت آن فرمانده بی‌بدیل، نمایش “سرباز” را به روی صحنه آوردند باید تشکر کرد که کاری درخور و ارزشمند تقدیم خیل دوستداران حاج قاسم کردند. امیدواریم که این اقدام مبارک آغازی بر تولید آثار فاخر و ارزشمند در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشد.

وی افزود: تماشای صحنه‌های تأثیرگذار و عاطفی این نمایش، بی‌اختیار اشک‌ را بر دیده جاری می‌سازد و گوشه‌ای از نقش‌آفرینی این عبد صالح و مجاهد نستوه و نیز عمق خباثت و شقاوت دشمنان کینه‌توزش را به منصه ظهور می‌رساند.

حسینی تأکید کرد: سزاوار است ابعاد شخصیت، زوایای زندگی و ظرایف رفتاری این انسان محبوب و دوست‌داشتنی در قالب جذاب هنر ارائه شود تا الگویی برای همه خصوصاً نسل جوان باشد که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند، که بدانند فرزندان برومند این مرز و بوم چه دلاوری‌ها و فداکاری‌هایی برای حفظ تمامیت ارضی، امنیت، استقلال و سربلندی ایران عزیز از خود نشان داده‌اند.

او همچنین گفت: به‌هرحال هم مضمون و محتوای این نمایش مناسب و ارزنده است و هم در قالب و فرم جذابی ارائه شده است که تماشاگران را تا ثانیه‌های پایانی اجرا بر صندلی‌ها میخکوب می‌کند و چون از دریچه‌ای متفاوت به موضوع نگاه شده است، علیرغم اینکه آخر حکایت معلوم است، اما همه با اشتیاق و البته التهاب وقایع را تعقیب می‌کنند.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مجدد از دست‌اندرکاران و حامیان چنین آثار فاخری تشکر کرده و خدا قوت می‌گوییم و بی‌صبرانه منتظر مشارکت دیگر هنرمندان متعهد در این خصوص هستیم. امیدواریم که این نمایش به‌خوبی دیده شود، چون مطمئناً تأثیر مثبت و مفیدی خواهد داشت و هرکسی که این صحنه‌ها را ببیند، احساس غرور و افتخار می‌کند که چنین سردار سرافرازی داشتیم که درخشش فراملی داشت و حامی مظلومان بود. با وجود گذشت یک سال از پرواز ملکوتی سردار، هنوز مردم ما و منطقه داغدار هجرت و فراق او هستند و زمانی که چنین نمایش‌هایی اجرا می‌شود، انگار تازه غصه‌هایشان بروز و ظهور پیدا می‌کند و رابطه معنوی و عاطفی بیشتری با سردار برقرار می‌کنند.

وی افزون کرد: قطعاً به اجرا نمایش‌هایی با این مضمون به جد نیاز داریم تا روح گذشت، همدلی و ایثار و نیل به کمالات در جامعه بیشتر شود. در دیگر نقاط دنیا که چنین چهره‌های ماندگاری ندارند متوسل به افسانه‌سرایی و اسطوره‌ پردازی می‌شوند تا روحیه همبستگی و اعتمادبه‌نفس را تقویت کنند، حال که ما چنین سرمایه بزرگی داریم که در جای‌جای جهان به آن افتخار می‌کنند، چرا کم‌کاری کنیم و قدر آن را ندانیم؟ لازم است همت کنیم و چنین تولیداتی را از نظر کمی و کیفی توسعه و ارتقاء بخشیم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان گفت: اخیراً که به سوریه سفر کرده بودم، از نزدیک شاهد بودم مسئولان و دانشگاهیان این کشور چقدر افتخار می‌کنند که برای دقایقی در کنار سردار سلیمانی بوده‌اند و این وضعیت در عراق، لبنان، فلسطین، روسیه و دیگر کشورها وجود دارد و بدون تردید مایه مباهات و افتخار برای ایران است که چنین فرزندانی را تربیت کرده است که روستازاده‌ای به چنین جایگاه رفیعی دست پیدا می‌کند و آثار وجودی‌اش فرامرزی و جهانی می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30419

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا