آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

«اوربیتون» روی صفحه گرامافون منتشر می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: همزمان با بیستمین سالروز تاسیس موسسه «هرمس» از مراکز با سابقه تولید و نشر آثار موسیقایی تازه‌ترین آلبوم گروه «انسو» در قالب صفحه گرامافون رونمایی می‌شود.

همزمان با بیستمین سالروز تاسیس موسسه «هرمس» از مراکز با سابقه تولید و نشر آثار موسیقایی تازه‌ترین آلبوم گروه «انسو» ساعت 20:30 روز چهارشنبه 20 آذر طی مراسمی در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در قالب صفحه گرامافون رونمایی می‌شود.

به گفته دست اندرکاران این اثر در 40 سال اخیر، این نخستین آلبومی است که برای انتشار روی صفحه گرامافون تولید شده است.

در توضیح این آلبوم آمده است:

«موسیقی «اِنسو» را عباراتی تشکیل می‌دهند که پیوستگی و تکرار موجب تبدیل آن به یک قطعه می‌شود و مانند اشکال هندسی، فضای موسیقایی سه بعدی را به وجود می‌آورد که به طور مداوم در حال دوران است. این موسیقی همچنین بر مفهوم فیزیکی و کهن زمان تامل دارد.

از این رو پیوسته تند و کند می‌شود تا چالش‌هایی را برای شنونده ایجاد کند که آیا گذر زمان حقیقتا وجود دارد؟ گروه تلاش می‌کند از عبارات معنازدایی کند تا مخاطب این اختیار را بیابد که خود معنایی به آن ببخشد و انتخاب کند در کجای این فضای صوتی چند بعدی قرار گیرد و چه چیز را بشنود.

این یک موسیقیِ مراقبه‌ایِ غیرِآیینی ‌است که بر ذهن تمرکز دارد و کمتر بر تکنیک‌های موسیقایی. هومن ثنایی، محمد طباخیان، کیارش رادمهر، سامان ثقفیان و سینا نجفلو اعضای این گروه هستند.

نخستین آلبوم انسو «اوربیتون» نام دارد. اوربیتون ذره داخل الکترون است که دور یک مدار می‌چرخد و باعث می‌شود که الکترون‌ها دور مدار بچرخد.

این آلبوم برای نخستین بار طی چهل سال گذشته برای تولید روی صفحه گرامافون صدابرداری شده و بعد از پروسه ضبط و میکس دو مستر نهایی برای سی دی و صفحه گرامافون گرفته شده است.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3024

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا