موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

چنگیز حبیبیان از سختی روزهای کرونایی گفت

به گزارش کامینگ سون موزیک: چنگیز حبیبیان خواننده آذری زبان کشورمان در خصوص حرفه اش در روز های سخت کرونایی می گوید.

چنگیز حبیبیان خواننده پاپ فعالیت خود را از سال ۱۳۶۶ در رادیو معارف نزد استاد حسین صبحدل و آقای محمد حسین جعفری آغاز نمود و در سال ۱۳۷۳ وارد مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و بیش از ۱۷۰ اثر موسیقیایی برای این مرکز اجرا نمود.

در سال ۱۳۷۸ اولین آلبوم پاپ ایرانی خود را با نام همسفر با آهنگسازی شادمهر عقیلی و محمدرضا چراغعلی روانه بازار نمود.

چنگیز حبیبیان در خصوص فعالیتش در روزهای کرونایی گفت: در روزهای کرونایی فعالیت خاصی نداشتم اما در برنامه های شبکه ای چه تلویزیون و چه فضای مجازی خیلی مختصر و اندک مشغول بوده ام و با رعایت پروتکل ها بخش نظارتی کارم را انجام داده ام که بیمار نشوم و اگر در برنامه ای حضور یافتم و ناقل بودم خدایی ناکرده بیماری را انتقال ندهم.

او در این باره ی این سوال که آیا موسیقی مانند دیگر رشته های هنری از کرونا ضربه مفصل خورده است یا خیر تصریح کرد: موسیقی چندین سال است که ضربه مفصلی خورده است در واقع این ضرب المثل به ذهن می آید که می گوید گل بود به سبزه نیز آراسته شد درواقع این مثل تفسیری از این است که با آمدن کرونا موسیقی دچار ضربه دو چندانی شد ولی در نهایت این اتفاق فرصتی برای اهالی موسیقی است تا فکری برای تولیدات خود کنند و اینکه ببینند قرار است چه راه کاری برای محتوای کلامی و پیام رسانی موسیقی انجام دهند. در نهایت کرونا به همه رشته های هنری به ویژه موسیقی ضربه زده است به خاطر اینکه این هنر با تکنیک های خاص، مردم و نوازنده ها و حتی موزیسین ها در ارتباط است و این امر باعث شده موسیقی ضربه بیشتری ببیند.

حبیبیان در خصوص این که وضعیت موسیقی در کشور چطور است خاطر نشان کرد: وضعیت نابسامان است، درواقع موسیقی مانند معماری شهری از یک شلختگی عجیب و غریبی برخوردار است یعنی همان طور که در شهر و خیابان ها اغلب ساختمان ها پنج طبقه یا دو طبقه است موسیقی هم همین گونه است و زمانی که چند کار دانلود می کنید از موسیقی زده می شوید. وضعیت موسیقی اصلا خوب نیست به این خاطر که متولیان ما اصلا دلشان نمی خواهد به این قضیه جدی نگاه کنند در حالی که قضیه به شدت جدی است و به نظرم باید مدیران ارشد در حوزه موسیقی افرادی را قرار دهند که سواد موسیقیایی دارند و با آن زندگی کردند این ها بهترین گزینه برای کار در موسیقی هستند تا بتوانند درد اهالی موسیقی را بفهمند و متوجه شوند وگرنه کسی که از نهاد دیگری وارد این عرصه شده و مدیریت یک مرکزی را بر عهده دارد قطعا هیچ موقع نخواهد فهمید که در حوزه ی موسیقی چه می گذرد.

او با شاره به اینکه با کنسرت آنلاین موافق است یا خیر بیان کرد: خیر راستش اصلا با کنسرت آنلاین موافق نیستم چراکه ارتباط حضوری با مخاطب بسیار بهتر است و حتی اینگونه می شود پیامی را به مخاطب رساند و به نظر من کنسرت آنلاین به تعبیری آب در هاون کوبیدن است! اما اگر حامی یا اسپانسر هایی پیدا شوند و در این اوضاع وخیم و نابسامان اهالی موسیقی را حمایت کنند خیلی خوب است چون حدود یک سال می شود که درآمدی ندارند و از طرفی هم بیمه نیستند ولی اگر کسی از لحاظ مادی کمک کننده باشد خوب است.

خواننده آهنگ «حیدر بابا» در این باره که مشغول چه فعالیتی است خاطر نشان کرد: من بیشتر در حوزه ی ساختمانی کار می کنم اما دو آلبوم آماده برای پخش دارم منتها با هزینه خود این دو آلبوم را آماده کردم و در این وضعیت هیچ تهیه کننده ای حاضر به همکاری نیست چون هیچ سودی برایش نخواهد داشت.

او به عنوان کلام آخر در خصوص این که به عنوان یک خواننده موسیقی کدام از خوانندگان را گوش می دهد تصریح کرد: من بیشتر کار های خوانندگان را گوش می دهم و کم نیستند افرادی که موسیقی های خوبی کار کرده اند درواقع صدای علیرضا افتخاری واقعا زیبا و به شدت استثنایی است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30228

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا