موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

جایزه بهترین موسیقی فیلم به «نرگس مست» رسید

به گزارش کامینگ سون موزیک: جشنواره بین‌المللی لفت ایندیای هندوستان، جایزه بهترین موسیقی فیلم بلند را به فیلم «نرگس مست» اختصاص داد.

فیلم «نرگس مست» به کارگردانی جلال الدین دُری، جایزه بهترین موسیقی فیلم بلند را در جشنواره بین‌المللی لفت ایندیای هندوستان تصاحب کرد.

«نرگس مست» روایت تارسازی قدیمی است که خانه‌اش را برای تمرین در اختیار گروهی از نوازندگانِ جوان قرار می‌دهد. او در خیالاتش استادان قدیمیِ موسیقی ایران را به جای این نوازندگان جوان تصور می‌کند. در این بین بسیاری از تصنیف‌های قدیمی موسیقی ایران را می‌شنویم.

«نرگس مست» در واقع زندگیِ چهار شاعر و تصنیف‌ساز قدیمیِ موسیقی ایران را با بازخوانی و بازسازیِ آثاری از این استادان به تصویر می‌کشد.

در بازخوانیِ این تصنیف‌ها اشکان کمانگری، عباس حبیبیان و فائزه کامیاب خوانندگی کرده‌اند. آهنگساز موسیقیِ این فیلم مجید درخشانی است.

«نرگس مست» با متن و شرحی مختصر از معرفی علی اکبر شیدا – یکی از پایه‌گذاران تصنیف در موسیقی ایران، عارف قزوینی شاعر و تصنیف‌ساز معروف، فرخی یزدی – شاعر، روشنفکر و آزاد‌ اندیش و بانو قمرالملوک وزیری اولین خواننده زن ایران) کار خودش را آغاز می‌کند و در پایان هم این فیلم به بزرگان موسیقی و ادب ایران زمین تقدیم شده است.

همچنین جایزه ویژه‌ی هیأت داورانِ جشنواره بین‌المللی لفت ایندیای هندوستان به کارگردان فیلمِ «نرگس مست» رسید.

این جشنواره در طول چند روز فیلم‌های منتخب را در سالن نمایش هتل‌های معروف شهر لوناولای هند نمایش می‌دهد. امسال اما به خاطر محدودیت‌های کرونایی به صورت آنلاین برگزار شد.

فیلم «نرگس مست» محصول سال 1395 است. پیش‌تر این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم تکنیکی و هنری از منظر داوران جشنواره ایندین فست آمریکا شد.
سعید پورصمیمی، میترا حجار، مهدی پاکدل، هومن برق‌نورد، سیامک صفری و امیرحسین مدرس برخی از بازیگران این فیلم‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30113

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا