موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

شرمه‌خوانی هنرمند کرمانی در رثای شهادت «سردارحاج قاسم سلیمانی»/ فیلم

به گزارش کامینگ سون موزیک:  یکی از هنرمندان فعال موسیقی نواحی کرمان در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به اجرای قطعه موسیقایی در قالب «شرمه‌خوانی» به یاد سردار دل‌ها پرداخت.

رضا نارویی از هنرمندان شناخته شده موسیقی نواحی سیرجان در استان کرمان، در آستانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قطعه‌ای را با همین موضوع اجرا و ویدئوی آن را به صورت اختصاصی برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.

این هنرمند چندی پیش نیز همراه با امیرحسین ناروئی و جهانگیر عیسی‌پور در قالب سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به اجرای برنامه پرداخته بود.

رضا نارویی  ضمن بیان انگیزه‌های خود برای ساخت و تولید این اثر موسیقایی که در قالب «شرمه خوانی» که از سنت‌های آوازخوانی منطقه کرمان محسوب می‌شود، توضیح داد: بنده از سال ۷۰ زمانی که یک نوجوان بودم مشغول اجرای برنامه در رویدادها و برنامه‌های مختلف مرتبط با موسیقی نواحی بوده‌ام و همواره علاقه‌مندی خود را به این گونه ارزشمند موسیقایی کشورمان نشان داده‌ام از این جهت همواره تلاش می‌کنم تا در قالب‌های گوناگون معرف خوبی برای موسیقی منطقه محل سکونتم باشم.

این نوازنده ادامه داد: از لحظه‌ای که خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را شنیدم، دائم بی تاب این موضوع بودم که باید بتوانم اثری را با اتکا به موسیقی غنی منطقه محل سکونتم، تولید کنم که ریشه در توصیف شخصیت حاج قاسم داشته باشد. خیلی برایم جالب بود که در همان روز ترانه‌ای را با خودم زمزمه کردم که کمی بعد تبدیل به یک شعر و بعد ساخت یک اثر موسیقایی کامل شد.

وی بیان کرد: متاسفانه من سعادت دیدار نزدیک با حاج قاسم را نداشتم اما همواره به عنوان یک هم استانی به وجود این سردار رشید می‌بالیدم و همیشه افتخار می‌کردم که او به عنوان یک کرمانی تبدیل به فرمانده‌ای دلاور و دلیر در سطح ایران و جهان شده که به شدت به او می‌بالیم. بنابراین وقتی به سرودن شعر می‌پرداختم دائم شمایل و چهره حاج قاسم در ذهنم بود و کمکم می‌کرد که این قطعه را تولید کنم. اثری که در حد خودم وظیفه‌ای برای ادای دین به مرد بزرگی است که افتخار کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30026

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا