موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

در سومین شب از برگزاری دومین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی چه گذشت

به گزارش کامینگ سون موزیک:  در سومین شب از برگزاری دومین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی ردیف دستگاهی، شامگاه شنبه ۲۹ آذر دو گروه موسیقی در تالار رودکی به اجرای کنسرت پرداختند.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال به‌صورت هم‌زمان مشاهده کنند.

در بخش ابتدایی برنامه، عیسی غفاری نوازنده سه‌تار، نوشین پاسدار نوازنده عود و سهیل رزاقی نوازنده تنبک به صحنه رفتند و قطعاتی را که در دستگاه چهارگاه تنظیم شده بود اجرا کردند. آن‌ها ابتدا یک قطعه با الهام از ریتم‌های بندری را اجرا کردند و بعد با سولوی سه‌تار به گوش بسته نگار رفتند و یک قطعه به نام “بسته‌نگار” را نواختند.

گروه در ادامه یک سولوی مفصل سه‌تار را اجرا کرد و از دستگاه چهارگاه به دستگاه راست پنج‌گاه رفت. آن‌ها قطعه سه ضربی لنگ را با ریتم هفت هشت اجرا کردند و درنهایت سولوی عود و چهار مضراب اشاره را اجرا کردند.

در ادامه، گروهی دیگر به نوازندگی علی کاظمی نوازنده تار، یاسمین شاه‌حسینی نوازنده عود و شایان میرزایی نوازنده تنبک به اجرای کنسرت در دستگاه پنج‌گاه پرداختند. این گروه بخش‌هایی از آلبوم “خط پرگار” به آهنگسازی علی کاظمی را اجرا کردند. تک‌نوازی ساز عود توسط یاسمین شاه‌حسینی یکی از بخش‌های این کنسرت بود.

آخرین اجرای این دوره در روز یکشنبه ۳۰ آذرماه با اجرای حمید خوانساری (عود)، حمید کریمیان (عود) و بامداد ملکی (دوایر و بندیر) از ساعت ۲۱ و همچنین از ساعت ۲۲ نیز دونوازی پریچهر خواجه (قانون) و فرهاد صفری (تنبک) پخش خواهد شد.

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی با اجراهای موسیقی سازی و بی‌کلام از ۲۷ تا ۳۰ آذر در سالن رودکی در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال به‌صورت هم‌زمان مشاهده کنند. با توجه به محدودیت زمانی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در رابطه با عدم تردد شبانه بعد از ساعت ۲۱ در شهر تهران، این مجموعه کنسرت‌ها، ضبط شده و در زمان مقرر طبق اعلام جدول برای علاقه‌مندان به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29586

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا