موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

بهترین آهنگ‌های شب یلدا / صوتی

به گزارش کامینگ سون موزیک: یکی از مهم‌ترین ارکان مراسم شب یلدا، موسیقی است؛ اگرچه در سال جاری امکان دور هم جمع شدن وجود ندارد همچنان می‌شود در خلوت یلدایی به موسیقی خوب گوش سپرد.

موسیقی خوب چیزی است که امروز از آن بی‌بهره هستیم. البته که بابت آن به هیچ کس نمی‌توان خرده گرفت، اما می‌توان حداقل در یلدای امسال که وضعیتی چنین گریبانگیرمان شده است گرد و غبار نشسته بر گوش‌هایمان را کنار بزنیم و به معنی واقعی کلمه “گوش بدهیم” تا مگر دنیاهای دیگری از موسیقی را تجربه کنیم.

در ادامه برخی از شاخص‌ترین آثار موسیقی مرتبط با شب یلدا، در شعر، آهنگ، عنوان یا محتوا معرفی می‌شود:

۱. تصنیف دل شیدا با صدای محمدرضا شجریان

این تصنیف زیبا را تصنیف ساز مشهور دوران قاجار علی اکبر شیدا ساخته است و اگرچه افراد زیادی پس از او این تصنیف را بازخوانی کرده‌اند ولی صدای گرم استاد شجریان در دستگاه سه گاه شوری دیگر به آن بخشیده است.

۲. تصنیف شب تنهایی با صدای علیرضا افتخاری

طرفداران موسیقی اصیل حتماً این آهنگ زیبا با صدای علیرضا افتخاری و محمد جواد ضرابیان در ذهنشان نقش بسته است. پیشنهاد می‌کنیم که خود را از شنیدن این اثر زیبا با شعر دل‌انگیز حافظ محروم نکنید.

۳. آهنگ یلدا با صدای محمد معتمدی

ترانه عاشقانه این اثر را بهمن محمد سروده است و ملودی و خوانندگی مربوط به خواننده خوش صدا و خوش ذوق کاشانی، محمد معتمدی است.

۴. آهنگ شب یلدا با صدای کوروش یغمایی

کورش یغمایی خواننده و نوازنده چیره دست گیتار در موسیقی راک ایران است که بسیاری لقب پدر راک ایران را بر او نهاده‌اند. این آهنگ یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های این هنرمند در کنار آهنگ معروف “گل یخ” است.

۵. آهنگ زمستون با صدای افشین مقدم

زمستون آهنگی نوستالژیک با فضایی کلاسیک است. آهنگی از خواننده فقید و توانا مرحوم افشین مقدم که استقبال خوبی برای پذیرایی از زمستان پس از طی کردن طولانی‌ترین شب پاییز است.

۶. زندان شب یلدا با صدای وحید تاج

ترانه این اثر ترکیبی از اشعار فریدون مشیری، محمدرضا شفیعی کدکنی و هوشنگ ابتهاج است و آهنگسازی آن به سلمان سالک سپرده شده است.

۷. آهنگ کافه پاییز با صدای بابک جهانبخش

با ترانه‌ای از مهدی ایوبی و آهنگسازی میلاد بابایی یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های بابک جهانبخش خواننده پاپ موسیقی کشورمان است که خوشبختانه چندی پیش این خواننده عمل جراحی قلب خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29568

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا