موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

چه خبر از برگزاری دومین شب از کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی

به گزارش کامینگ سون موزیک: دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی تا ۳۰ آذر در سالن رودکی ادامه دارد.

در دومین شب از دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی، روز جمعه ۲۸ آذرماه دو گروه موسیقی در تالار رودکی روی صحنه رفتند.

در این برنامه ابتدا محمدرضا ابراهیمی نوازنده عود، سردار سرمست نوازنده آکاردئون و سهیل پیغمبری نوازنده کلارینت باس و سینا خشک بیجاری نوازنده تنبک به اجرای کنسرت پرداختند. قطعاتی که توسط این هنرمندان اجرا شد از آلبوم “فیروزه” با آهنگسازی محمدرضا ابراهیمی بود که با همراهی سازهای کلارینت باس و آکاردئون اجرا شد.

در قسمت دوم برنامه، تالار رودکی شاهد دونوازی بهاره فیاضی نوازنده تار و گوهرناز مسائلی نوازنده دایره و تنبک بود. این دو نوازنده ابتدا قطعاتی را به یاد استادان موسیقی ایران فرامرز پایور و علینقی وزیری اجرا کردند. در ادامه فیاضی و مسائلی شروع به بداهه‌نوازی کرده و قطعه‌ای را در دستگاه ماهور به‌صورت بداهه‌نوازی اجرا کردند.

در سومین روز این برنامه در روز شنبه ۲۹ آذر اجرای عیسی غفاری (سه‌تار)، نوشین پاسدار (عود) و سهیل رزاقی (تنبک) از ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود و در ادامه گروهی دیگر به نوازندگی علی کاظمی (تار)، یاسمین شاه‌حسینی (عود) و شایان میرزایی (تنبک) از ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی با اجراهای موسیقی سازی و بی‌کلام از ۲۷ تا ۳۰ آذر در سالن رودکی در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال به‌صورت هم‌زمان مشاهده کنند. با توجه به محدودیت زمانی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در رابطه با عدم تردد شبانه بعد از ساعت ۲۱ در شهر تهران، این مجموعه کنسرت‌ها، ضبط شده و در زمان مقرر طبق اعلام جدول برای علاقه‌مندان به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

اولین دوره این کنسرت‌ها مرداد امسال با عنوان “کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی” طی پنج شب و به‌صورت باکلام برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29495

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا