موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

اجراهای آنلاین و کوک آرام سازهای موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک: این روزها برنامه‌های موسیقی حال و هوای بهتری دارد و اجراهای آنلاین و برگزاری جشنواره‌ها موسیقی نشاطی دوباره گرفته است. از پنجشنبه ۲۷ آذرماه، دومین دوره اجرای کنسرت‌های آنلاین موسیقی ایرانی به مدت چهارشب به میزبانی تالار رودکی آغاز شده و تا فردا یکشنبه ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

این دوره از اجراهای آنلاین موسیقی دستگاهی، به موسیقی سازی و بی کلام اختصاص دارد و هر شب از ساعت ۲۱، دو سانس برنامه، با حمایت دفتر موسیقی و بنیاد رودکی روی صحنه می‌رود. البته با توجه به محدودیت‌های زمانی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در رابطه با عدم تردد شبانه بعد از ساعت ۲۱ در شهر تهران، این مجموعه کنسرت‌ها ضبط شده و از طریق صفحه مجازی بنیاد رودکی و دیگر سامانه‌های معرفی شده به صورت رایگان پخش می‌شود. ارژنگ سیفی زاده، هوشمند عبادی، حمید قنبری، حمید خوانساری، بامداد ملکی، بهاره فیاضی، یاسمین شاه‌حسینی، گوهرناز مسائلی و… از نوازندگان این دوره از کنسرت‌های آنلاین هستند.
گامی دیگر در آشنایی مردم با موسیقی سازی
پریچهر خواجه، موسیقیدان و نوازنده ساز قانون هم قرار است یکشنبه ۳۰ آذر و در آخرین روز از این دوره از کنسرت‌های آنلاین در سانس نخست اجرای تکنوازی ساز قانون را داشته باشد و در این برنامه قطعاتی از ساخته‌های خود را برای مخاطبان ارائه خواهد کرد. این نوازنده برگزاری چنین رویدادی را بسیار ارزشمند عنوان کرد و در این باره  گفت: «با توجه به فضای موجود و شیوع بیماری کرونا اجرای کنسرت‌های آنلاین می‌تواند اتفاق خوبی در شنیده شدن موسیقی‌های ایرانی بویژه موسیقی دستگاهی باشد و همان طور که دراولین دوره از کنسرت‌های آنلاین موسیقی ایرانی شاهد بودیم، استقبال خوبی از سوی مردم و از این سبک موسیقی صورت گرفت. البته اجرایی که قراراست در این دوره برگزار شود به موسیقی سازی و بدون کلام اختصاص دارد و قطعاً این نوع موسیقی مخاطبان خاص خود را خواهد داشت به این دلیل که اکثریت مردم کشور ما علاقه‌مند به شعر و ادبیات هستند و با موسیقی با کلام ارتباط بهتری دارند اما به عقیده من باید موسیقی سازی و بدون کلام هم به گوش مردم برسد و آشنایی و ارتباط بیشتری داشته باشند در واقع هر نوع موسیقی زیبایی و جایگاه خاص خود را دارد. امیدوارم برگزاری چنین برنامه‌هایی و ارتباط مردم با موسیقی همچنان تداوم داشته باشد.»
شب یلدا با زند وکیلی
اما در کنار برگزاری کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی، تعدادی از خوانندگان پاپ هم در آستانه شب یلدا برنامه‌های ویژه‌ای برای مخاطبان دارند تا در مراسم امسال که به دور هم جمع نشدن خانواده‌ها تأکید بسیاری شده، با تماشای این اجرا‌ها اوقات خوشی را بگذرانند. این بخش از کنسرت‌های آنلاین هم به صورت رایگان بوده و از پنجشنبه ۲۷ آذرماه با همت شهرداری تهران، دفتر موسیقی و معاونت فضای مجازی صدا و سیما در برج میلاد تهران آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوا نما یا از لایو اینستاگرام به آدرس tva. tv شاهد این رویداد هنری باشند.دراین بخش از اجراها تا به امروز مهدی یغمایی، گروه موسیقی رستاک اجرای برنامه داشته‌اند و امشب در ساعت ۲۱ محمد معتمدی و فردا علی زند وکیلی در شب یلدا میهمان خانه‌های مردم خواهد بود.
برنامه دیگر برگزاری سومین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» در استان بوشهر که نشست خبری این جشنواره هفته گذشته با حضور سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالکریم گراوند (استاندار بوشهر)، مجید خورشیدی، (معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر)، محمد اللهیاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، فاطمه کرم‌پور (مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر) و امیر مردانه (مدیر اجرایی جشنواره) در معاونت امور هنری برگزار شد.
این جشنواره در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی بوده و شورای علمی آن متشکل از هنرمندان ملی و هنرمندان استان بوشهر است که اسفندماه امسال در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29476

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا