موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

جایزه سانگ لاینز به خواننده زن افغان رسید

به گزارش کامینگ سون موزیک: الهه سرور، خواننده جوان افغان‌تبار بریتانیایی توانست با اجرای “ترانه‌های مادران افغان” در یک رقابت بین‌المللی در بریتانیا، جایزه “سانگ لاینز/خطوط موسیقی” را از آنِ خود کند.

الهه سرور، خواننده افغان‌تبار و گروه موسیقی کفایا برای تهیه آلبوم “ترانه‌های مادران”، شایسته این جایزه دانسته‌ شد. این جایزه در سال ۲۰۰۸ برای معرفی چهره‌های تازه و جدی در حوزه موسیقی تعریف شد.

خانم سرور از جمله ۹ برنده‌ای ‌است که از آفریقا تا آمریکا فعالیت می‌کنند.

به نقل از ایندیپندنت، او در واکنش به پیروزی‌ در این رقابت‌ها، در صفحه اینستاگرامش نوشت: ‌”خیلی خوشحالم که اطلاع دهم که جایزه سال ۲۰۲۰ سانگ‌لاینز استعدادهای جوان را از آن خود کرده‌ام. از تمام دوستان و هوادارانم که مرا در این سفر هنری همراهی کرده‌اند، سپاسگزارم. خیلی دوستتان دارم.”

الهه سرور افزوده‌ است:‌ “این جایزه را می‌خواهم به زنان افغانستان اهدا کنم که داستان‌ها و زمزمه‌هایشان برای ما الهام‌بخش بود؛ برای اجرای آلبوم ترانه‌های مادران ما.”

یکی از آهنگ‌های الهه سرور که با همکاران انگلیسی به زبان فارسی اجرا شد، این است:‌ “من عاشقک روی توام، گل ‌بی‌خار/ کشت چشم و روی توام گل بی‌خار/ مست نفس و بوی توام گل بی‌خار.”

مراسم اهدای جوایز امسال رقابت‌های سانگ‌لاینز، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا مجازی برگزار شد.

نهاد برگزارکننده جوایز درباره خانم سرور می‌گوید:‌ “تیم کفایا با حضور آوازخوان متولد افغانستان، الهه سرور، خیلی الهام‌بخش شد. الهه سرور ترانه‌‌های محلی افغانستان را که از مادر به دختر، سینه به سینه منتقل شده و داستان‌های خوشی و درد است، با صدای عاطفی و لرزان اجرا کرد. اجرای او همراه شد با ویولن، ساکس، فلوگلهورن، کوبه‌ای و الکترونیک؛ بهترین موسیقی در جهان.”

الهه سرور از خوانندگان تازه‌کار موسیقی افغانستان است. او نخستین اجرای رسمی خود را دوازده سال پیش، در برنامه “ستاره افغان” در تلویزیون طلوع انجام داد. او بعدا به بریتانیا آمد و پناهنده شد. خانم سرور پنج سال است که در این کشور کار حرفه‌ای می‌کند

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29459

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا