موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

نمایش «زنگیانه»، روایت دردناک خواننده شیمیایی سر دشتی

به گزارش کامینگ سون موزیک: کارگردان نمایش «زنگیانه» از داستان دردناک این اثر و حواشی حضور آن در جشنواره تئاتر مقاومت گفت.

علی المعی، کارگردان نمایش «زنگیانه» ، درباره موضوع این نمایش گفت: «زنگیانه» روایت خواننده شیمیایی سر دشتی است که برادرش را گم کرده است. وی برای همین موضوع راهی شهر لندن می‌شود، اما به این شهر نمی‌رسد. هدف نمایش «زنگیانه» نشان دادن بمباران شیمیایی مردم بی گناه در سردشت است.

وی افزود: سال‌ها از جنگ می‌گذرد و موضوع آن تکراری شده است. من بزرگ شده جنگ در کرمانشاه هستم و این اتفاق را به خوبی درک کرده ام. سعی کردم شیوه روایت نمایشم متفاوت از دیگر نمایش‌های مربوط به دفاع مقدس باشد.

وی درباره داستان و شخصیت اصلی نمایش اظهار کرد: ما شخصیت اصلی را خواننده معلول انتخاب کردیم که بحران نبودنش بیشتر حس شود. این شخصیت در نمایش کم بینا است و دارای آبله، سرفه و سایر صدمات حاصل از جنگ شیمیایی است. نمایشنامه به دلیل وجود شخصیت اصلی خواننده جانباز ، دراماتولوژی شده است.

المعی افزود: «زنگیانه» نمایشی مولتی مدیا است؛ به این معنا که شامل کنسرت، تئاتر، سینما و جلوه‌های بصری می‌شود و هدفش رفع درد ناشی از جنگ و مردم بی گناه است.

کارگردان نمایش «زنگیانه» درباره مشکلات اجرای نمایش گفت: از طرف جشنواره تئاتر مقاومت مکانی برای تمرین در نظر گرفته شد که به علت تعدد گروه‌های تئاتری و محدود بودن ساعت تمرین غیر قابل استفاده بود. از طرفی به دلیل تعطیلی تماشاخانه‌ها مکانی برای تمرین نداشتیم. مشکل دیگر این است که با وجود موزیکال بودن نمایش، در بین داوران، متخصص موسیقی وجود ندارد. نکته مثبت جشنواره کمک هزینه‌ای بود که به گروه‌های تئاتر اهدا شد.

المعی درباره طراحی صحنه نمایش «زنگیانه» گفت: فرم نمایش مینی مال بود و با استفاده از نور انجام شد. روز‌های ضبط نمایش همه جا تعطیل بود و برای خرید وسایل صحنه به مشکل خوردیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29364

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا