موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با اجرای موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  نشست تخصصی و کارگاه آموزشی «معرفی موسیقی سنتی ایرانی» به همراه حافظ خوانی فارسی آموزان ژاپنی و اجرای سنتور با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و به مناسبت شب یلدا روز شنبه در فضای مجازی برگزار می شود.

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در سه سال گذشته و همزمان با شب یلدا به عنوان یکی از مهمترین آداب، رسوم و آئین های سنتی و باستانی ایران، ویژه برنامه شبی با ایرانیان را با حضور فرهنگ دوستان و علاقه مندان ژاپنی و ایرانی به صورت حضوری به همراه اجرای موسیقی سنتی برگزار می کرد.

گزارش می افزاید: در همین راستا و به دلیل شیوع کرونا که امکان اجرای حضوری این برنامه وجود ندارد، رایزنی فرهنگی در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی در فضای مجازی، سمینار مجازی معرفی”موسیقی سنتی ایرانی” برپا می کند.

در این برنامه «کازونه ایواساکی» هنرمند برجسته و علاقه مند ژاپنی که به موسیقی سنتی ایرانی تسلط دارد سخنرانی می کند و سپس به اجرای سنتور به صورت زنده می پردازد.

پوستر برنامه «معرفی موسیقی سنتی ایرانی»

در بخش دیگری از این برنامه نیز دو نفر از فارسی آموزان ژاپنی رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در این کشور به حافظ خوانی پرداخته و به زبان ژاپنی در خصوص معانی ابیات مورد نظر توضیحاتی را ارائه می نمایند.

این برنامه روز شنبه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۴۵به وقت توکیو (۱۱:۳۰به وقت ایران) در نرم افزار زوم برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به فرهنگ ایرانی می توانند از طریق لینک https://us۰۲web.zoom.us/j/۸۳۶۴۵۵۹۴۹۵ و یا اپلیکیشن موبایل یا کامپیوتری زوم، با کد شناسه ۸۳۶-۴۵۵-۹۴۹۵ وارد این نشست شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29359

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا