آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

محمد معتمدی از آلبوم شب یلدایی می گوید

به گزارش کامینگ سون موزیک:  خواننده موسیقی ایرانی می‌گوید این روزها اگر برای ساخت مابه‌ازای تصویری یک آلبوم یا برای پخش و نشر آن هزینه نشود، آن آلبوم نمی‌تواند در این انبوه تولید موسیقی خودش را نشان دهد.

“تهران عاشق” عنوان تازه‌ترین آلبوم محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی است که به آهنگسازی و تنظیم محمدرضا چراغعلی و هم‌زمان با فرا رسیدن شب یلدا در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. ترانه‌های آلبوم را سجاد عزیزی آرام سروده است.

“پناه آخر”، “تهران عاشق”، “می‌نویسم عشق”، “با من بمان”، “سراب”، “ایران”، “بی خاطره”، “پریشانی”، “گل سنگ” اسامی قطعاتی است که در آلبوم شب یلدایی “تهران عاشق” پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

معتمدی درباره تازه‌ترین آلبوم خود گفت: پیش‌زمینه تولید “تهران عاشق”، ‌همکاری بین بنده، محمدرضا چراغعلی و سجاد عزیزی آرام بود و ازآنجایی‌که نتیجه این همکاری مورد توجه و استقبال مخاطبین قرار گرفت، تصمیم گرفتیم آن را در قالب یک آلبوم تکمیل کنیم.

او ادامه داد: با مشاوره‌هایی که دوستان به ما دادند، پیشنهاد تولید آلبوم “تهران عاشق” را به نهادها و ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری تهران دادیم. شهرداری به ما پیشنهاد داد آلبوم را در شب یلدا منتشر و به‌عنوان هدیه به مردم تقدیم کنیم تا مشارکت شهرداری نیز مطرح باشد. در طول چند ماه ضبط این پروژه 9 قطعه آماده شد. آقای چراغعلی برای ضبط آلبوم بسیار زحمت کشیدند همچنین آقای عزیزی آرام بابت اشعار این مجموعه و همچنین در اصلاح اشعار زحمات زیادی کشیدند. بنده نیز به‌عنوان خواننده و مجری کار در خدمت گروه بودم.

وی افزود: من به همراه آقایان چراغعلی و عزیزی آرام می‌توانستیم با یک پیانو اجرا کنیم، اما اگر قرار باشد یک ارکستر شکل بگیرد و پروژه سنگین شود و میکس و مسترینگ، نوازنده و استودیو لازم داشته باشد، هزینه‌ها میلیونی می‌شود و در توان هنرمندان نیست که مدام آلبوم‌هایی را منتشر کنند. به همین دلیل جاهایی می‌توانند پشت این کار قرار بگیرند که این هنر بتواند عرضه شود.

او تأکید کرد: البته یک توجیه تولید آلبوم‌ها نیز بازگشت سرمایه تهیه‌کننده یا هنرمند در مرحله کنسرت است. با این که در دنیا ساز و کار بازگشت سرمایه‌ آثار موسیقی توسط پلتفرم‌هایی که برای فروش آثار هست وجود دارد، اما باز هم برای یک سرمایه‌گذار موسیقی نمی‌تواند قابل توجه باشد، به دلیل این که تنها تولید یک مجموعه ملاک نیست. در گذشته اگر آلبومی منتشر می‌شد، حتماً بازخورد داشت، اما در حال حاضر اگر برای ساخت مابه‌ازای تصویری یک آلبوم یا برای پخش و نشر آن هزینه نشود، آن آلبوم نمی‌تواند در این انبوه تولید موسیقی خودش را نشان دهد.

معتمدی همچنین گفت: در مورد آلبوم “تهران عاشق” نیز باید عرض کنم که هم بنده و هم آقایان چراغعلی و عزیزی آرام عزممان بر این بود که کاری تولید شود و انصافاً برای تولید این آلبوم شهرداری حمایت‌های خوبی انجام داد. شهرداری دوست داشت در طنین‌انداز شدن یک رنگ صوتی دلنشین در جامعه ایرانی سهم داشته باشد.

این خواننده در پایان گفت: ممکن است بعضی دوستان اعتقاد داشته باشند که این مجموعه شبیه به موسیقی پاپ است. باید توضیح بدهم برخی از کارهایی که اجرا کردیم، فضای موسیقی پاپ را دارند، اما ژانر موسیقی پاپ نیز مدل، سبک و فضاهای مختلفی دارد. من حتی در انتخاب ترانه‌ها و ملودی‌ها با آقایان چراغعلی و عزیزی آرام همفکری داشتیم. درست است که این مجموعه فضای موسیقی پاپ دارد، اما من احساس می‌کنم که کارهای بسیار فاخر و ارزشمندی است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29137

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا