موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

نادیده گرفتن ظرفیت جهانی سنندج در حوزه موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک: نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کم کاری در حوزه ظرفیت جهانی موسیقی شهر سنندج انتقاد کرد.

دکتر محسن فتحی با اشاره به ثبت سنندج در فهرست شهرهای خلاق جهان در حوزه موسیقی گفت: ثبت جهانی سنندج فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های کردستان به ایرانیان و جهانیان است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق و منسجم می تواند موجب تبادلات فرهنگی میان هنرمندان داخل و خارج شود، افزود: سنندج از دیرباز محفل موسیقی ایران بوده و موسیقی از هنرهای مورد علاقه مردمان این دیار است.
نماینده مردم کردستان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید: برنامه وزارت ارشاد برای استفاده از ظرفیت فاخر موسیقی در سنندج چیست؟ آیا این وزارتخانه برای احداث سالن مجهز موسیقی در این شهر برنامه ای دارد؟
فتحی با طرح این پرسش که آیا برگزاری جشنواره ها و فستیوال های فرهنگی برای تداوم عنوان شهر خلاق موسیقی سنندج اثرگذار است، گفت: معرفی سنندج به عنوان شهر خلاقموسیقی از طرف یونسکو می تواند به برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه پایدار فرهنگی مبتنی بر آمایش منطقه غرب کشور کمک شایانی بکند و در نهایت به بهبود فضای کسب و کارهای هنری منجر شود.
عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری غفلت وزارت میراث فرهنگی به مونسان گفت: مدیران این وزارتخانه باید به این پرسش پاسخ دهند، که برای تولید و توزیع فعالیت های فرهنگی، کالاها و خدمات در حوزه موسیقی چه کرده اند؟
دکتر فتحی از وزیر میراث فرهنگی پرسید: این وزارتخانه برای راه اندازی موزه موسیقی، بوستان موسیقی و احداث سالن برای ارائه سبک های این هنر فاخر چه برنامه ای دارد؟

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29061

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا