موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

چگونگی شکل‌گیری کتاب “رقص مضراب”

به گزارش کامینگ سون موزیک: طریحی می‌گوید “رقص مضراب” ازنظر علامت‌گذاری و شیوه‌ نگارشی با شیوه‌ اردوان کامکار و پشنگ کامکار مطابقت دارد.

مهیار طریحی یکی از نویسندگان کتاب “رقص مضراب” است که به‌تازگی توسط انتشارات هستان منتشر شده است. این کتاب شامل 22 قطعه از سه آهنگساز برای سنتورنوازی معاصر است که با قلم طریحی، سیاوش کامکار و مصطفی مؤمنیان، اعضای گروه موسیقی ژاو تالیف شده است.

طریحی در خصوص انتشار کتاب “رقص مضراب” گفت: هرکدام از ما می‌توانستیم یک کتاب مستقل منتشر کنیم ولی تمام تلاشمان را کردیم تا با همدیگر یک کتاب باکیفیت‌تری را در اختیار علاقه‌مندان سنتورنوازی معاصر قرار بدهیم که فقط محدود به آثار استاد کامکار نباشد، هرچند که کتاب “رقص مضراب” ازنظر علامت‌گذاری و شیوه‌ نگارشی با شیوه‌ استاد اردوان کامکار و استاد پشنگ کامکار مطابقت دارد.

وی در رابطه با ایده شکل‌گیری این کتاب عنوان کرد: کتاب “رقص مضراب” به سال‌ها پیش و زمانی که من سنتورنوازی را نزد استاد اردوان کامکار پی می‌گرفتم برمی‌گردد. آن موقع من و دوستانم مراحل ساخت برای یک قطعه تریو سنتور را زیر نظر استاد شروع کردیم. من در کنار آن فعالیتی که داشتم با سیاوش کامکار نیز کار می‌کردم و با همدیگر در تالار رودکی یک کنسرت دونوازی برگزار کردیم.

این نوازنده سنتور در پایان با اشاره به اینکه آثار تاب “رقص مضراب” برای رسیدن به چاپ از چند فیلتر عبور کرده‌اند، خاطرنشان کرد: استاد اردوان کامکار نیز روی تک‌تک قطعات نظر می‌دادند و ما سعی می‌کردیم ایرادات کار را برطرف کنیم. البته برخی از آثار ازجمله قطعه‌”سکنجبین” اثر سیاوش کامکار و “رقص گیسو” اثر مصطفی مؤمنیان قبلاً منتشر شده و با استقبال خوبی روبرو شده بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28988

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا