موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

خود هنرمندان سنگ جلوی پای همدیگر نیندازند

به گزارش کامینگ سون موزیک: ستار خطابی عضو گروه موسیقی پالیز می‌گوید به‌عنوان کسی که موسیقی کار می‌کند تقاضا دارد حداقل خود هنرمندان برای هم مشکل ایجاد نکنند.

ستار خطابی نوازنده سازهای کوبه‌ای و عضو گروه موسیقی پالیز درباره فعالیت این روزهای خود گفت: من به‌صورت نصفه و نیمه تدریس می‌کنم. قبلاً هم به من تدریس آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور پیشنهاد شده بود ولی رد کرده بودم چون به حضور استاد در کلاس اعتقاد داشتم. الآن هم از برگزاری کلاس‌ها به‌صورت آنلاین تجربه بد ندارم. اگر هم نارضایتی هست از طرف خود هنرجوهاست که این شیوه آموزشی برای آن‌ها سخت است، چون تمرکزی که هنرجوها سر کلاس دارند در خانه و پشت موبایل ندارند.

وی بیان کرد: ما در تابستان امسال موفق شدیم آلبوم “پالیز ۲” را منتشر کنیم ولی متأسفانه به خاطر کرونا و محدودیت‌هایی که وجود داشت نتوانستیم برای آن مراسم رونمایی بگیریم. در حال حاضر مشغول کارهای آلبوم “پالیز ۳” هستیم که فکر می‌کنم در بهار سال آینده منتشر شود.

خطابی توضیح داد: “پالیز ۳” الآن در مرحله ضبط است. دو اثر دیگر مانده تا آلبوم تکمیل شود. این دفعه برای اولین بار صفر تا صد تولید با خود گروه پالیز بوده است. کارهای روی آهنگسازی کیخسرو مختاری و کلام بنده ضبط می‌شود. هسته مرکزی گروه حفظ شده است ولی بسته به اینکه چه مجموعه‌ای در دست داریم حتماً از نوازنده مهمان هم استفاده می‌کنیم.

این نوازنده درباره بازخوردهای آلبوم “پالیز ۲” اظهار داشت: این آلبوم یک کار اکسپریمنتال و دونوازی ساز کمانچه و سازهای کوبه‌ای است. از چنین اثری نمی‌توان توقع داشت که مخاطب پاپیولار داشته باشد چون یک کار تخصصی و پژوهشی به‌حساب می‌آید و مخاطب خاص دارد. ما در این آلبوم به شیوه خودمان آثار رکن‌الدین مختاری را بازسازی و اجرا کردیم. به نسبت این که نتوانستیم برای آلبوم رونمایی کنیم، از طرف جامعه هنری استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید و انتشار آلبوم در این شرایط بسیار سخت است. ما به موسیقی علاقه داریم و آلوده آن شده‌ایم. در همین وضعیت فیدبک‌هایی داشتیم که ما را به آینده امیدوار می‌کند. به‌عنوان کسی که در این مملکت موسیقی کار می‌کنم دیگر توقع ندارم که دولت ما را کمک کند و الآن فقط تقاضای من این است که حداقل خود هنرمندان همدیگر را نزنند و سنگ جلوی پای همدیگر نیندازند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28908

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا