موسیقی ایران

اظهارات سالار عقیلی در باره معافیت مالیاتی هنرمندان

به گزارش کامینگ سون موزیک: مالیات یکی از ارکان اصلی درآمد هر کشور است. حال معافیت مالیاتی هنرمندان نیز خبری است که این روز‌ها بر سر زبان‌ها افتاده و مخالفان و موافقان زیادی دارد.

چند روز پیش بود که معافیت مالیاتی هنرمندان به تصویب مجلس رسید و سر تیتر اخبار شد. در همین راستا روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه نیز مدعی شد:«این تصمیم به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاعل فرهنگی و هنری اتخاذ شده است.»

حال برخی از هنرمندان از این طرح استقبال کردند و اعتقاد دارند که باید از پرداخت مالیات به دولت مبرا شوند. در مقابل برخی سیاست‌مداران، منتقدین، مردم و حتی برخی از هنرمندان مخالفت خود را با این طرح نشان دادند.

آن‌ها معتقدند سلبریتی‌هایی که درآمد میلیاردی دارند، همانند کارگر و کارمندی که درآمد کمی دارند ملزم به پرداخت مالیات هستند.

سالار عقیلی در باره معافیت مالیاتی هنرمندان گفته است:«این خبرِ واقعا خوش، خوشحال کننده بود». در مقابل نیز برخی دیگر مانند منیژه حکمت کارگردان سینما خطاب به نوبخت رییس برنامه و بودجه دولت گفت:«بخشودن مالیات به هنرمندان در این شرایط نهایت بدسلیقگی است».

با تمام این تفاصیل باید دید دولت در نهایت چه تصمیمی اتخاذ می‌کند؛ آیا همه هنرمندان باید از دادن مالیات معاف باشند یا خیر؟ و یا اینکه به قول منیژه حکمت؛ دولت دست به اقدامی از روی بدسلیقگی خواهد زد!

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2884

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا