موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

محمد اله یاری یاد مرحوم احمدعلی راغب را گرامی داشت

به گزارش کامینگ سون موزیک: مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشینه ارزشمند فعالیت‌های موسیقایی مرحوم احمدعلی راغب از وی به عنوان یکی از هنرمندان مهم موسیقی پس از پیروزی انقلاب یاد کرد.

محمد اله یاری مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ضمن عرض تسلیت به مناسبت به درگذشت احمدعلی راغب استاد موسیقی ایرانی و خالق ملودی‌های ماندگار آثار موسیقایی با مضامین انقلابی توضیح داد: زنده‌یاد راغب از جمله هنرمندانی بودند که هم در عرصه آهنگسازی، هم نوازندگی و هم نویسندگی از جمله هنرمندان شناخته شده‌ای هستند که چه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه در سال‌های پس از انقلاب نقش موثری در حفظ و اشاعه موسیقی ایران داشت.

وی افزود: به طور حتم آثار و فعالیت‌های شاخصی مرحوم راغب در توسعه و ترویج موسیقی محلی به ویژه موسیقی اقوام گیلان و همکاری او با هنرمندان شاخص این اثر دربرگیرنده خلق آثاری شد که امروزه بسیاری از آن‌ها آثار شاخصی در این چارچوب به حساب می‌آیند. او علاوه‌بر فعالیت موثر در این عرصه در حرفه نویسندگی و پژوهش نیز فعالیت‌های شاخصی داشت که حضور در مجموعه «فرهنگ عامه ایرانیان» یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن است.

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در رویداد ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ نیز مرحوم راغب در کنار هنرمندان شاخص دیگری چون جناب حمید شاهنگیان زحمات زیادی را کشید تا این واقعه با ابزار هنر و موسیقی در ذهن مخاطبان به شکل موثرتری معرفی شود. این هنرمند پس از این واقعه بود که در جریان فعالیت‌های انقلابی مردم و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آثار ماندگاری را خلق کرد که هنوز هم جزو بهترین آثار این عرصه معرفی می‌شوند. او در این چارچوب بود که با آهنگسازی روی اشعار بزرگانی چون مشفق کاشانی، حمید سبزواری و محمد علی معلم کارهای ارزشمندی را تولید کرد که هنوز هم ماندگارند.

اله یاری ضمن اشاره به دیگر سوابق مدیریتی و هنری مرحوم راغب در ادوار مختلف اظهار کرد: قطعاً فعالیت‌های مرحوم راغب در ایام دفاع مقدس و ساخت قطعات مرتبط با جنگ تحمیلی و همکاری‌هایی که در این زمینه داشت سرمنشا خدمات موثر و قابل توجهی شد که می‌تواند جزو آثار شاخص موسیقی در کشورمان محسوب شود.

وی در پایان گفت: اگر نگاهی به کارنامه پربار فعالیت‌های مرحوم راغب بیندازیم می‌بینیم که در هر مقطعی ما شاهد نقاط اوجی هستیم که همراه با تحولات اجتماعی و مردم منجر به تولید آثار ماندگاری شد که امروز می‌توانیم از آن‌ها به عنوان مهم‌ترین آثار موسیقایی در حوزه‌های مرتبط با انقلاب اسلامی نام ببریم. بنده به سهم خود درگذشت این هنرمند شریف موسیقی کشورمان را تسلیت گفته و برای بازماندگان آرزومند سلامتی و صبر هستم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28811

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا