موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

شاهنامه‌خوان در برنامه موسیقی شب‌های ایران

به گزارش کامینگ سون موزیک: برنامه موسیقی شب‌های ایران با محوریت شاهنامه‌خوانی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دو رادیوی موج FM در اتیوپی با نام‌های Ahadu و Ethio FM اجرا شد.

با همکاری به عمل آمده رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی با دو رادیوی موج FM در اتیوپی با نام‌های Ahadu و Ethio FM، برنامه موسیقی شب‌های ایران با موضوعات مختلف حول شُعرای نامی ایران در این دو رادیو اجرا شد.

در این برنامه که با حضور یکی از شُعرا و یکی از اساتید دانشگاه آدیس آبابا برگزار شد، قسمت‌هایی از شعرهای شُعرایی نامداری چون فردوسی خوانده شد و کارشناسان در خصوص آن بحث کردند. در ادامه، کارشناسان برنامه به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون شعرهای مثنوی و معنوی و ارتباط آن با متصوفه در اتیوپی پرداختند.

این برنامه که به صورت همزمان با پخش موسیقی‌های سنتی کشورمان همراه بود، داستان کامل لیلی و مجنون توسط کارشناس مجری برنامه ابی تسو بیان شد و رایزن فرهنگی کشورمان نیز بخش‌هایی از شعرهای منظومه لیلی و مجنون اثر نظامی گنجوی را قرائت کرد.

بنابر اعلام این خبر، این برنامه از سوی شنوندگان اتیوپیایی مورد استقبال قرار گرفت و در صفحه Facebook رادیو نیز بازخورد آنها قابل مشاهده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28739

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا