موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

قطعه موسیقی “پوست شیر” باز تنظیم و رونمایی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: روزهای پایانی هفته گذشته جامعه هنری کشور شاهد رویدادی ارزشمند بود و پیام سوری آهنگساز توانمند کشورمان در زادروز هنرمند فقید واروژان قطعه پوست شیر را بر اساس کوارتت زهی و پیانو تنظیم و به روح ایشان تقدیم کرد.

در تنظیم این قطعه که یکی از قطعات بسیار نوستالژیک و زیبای واروژان است و ملودی آن نیز توسط این موسیقدان و آهنگساز شهیر ساخته شده‌است، سعی شده با ایجاد فضای مینیمال در ژانر آکوستیک پاپ و با استفاده از از فضاهای مبنی بر موسیقی جهانی این قطعه باز تنظیم و رونمایی شود.

پیام سوری تنظیم کننده این قطعه در خصوص این اقدام خود گفت: هدف از اجرای دوباره این قطعه احترام به نام و یاد موزیسین بزرگ ایران و جهان واروژان است و همچنین ادای دینی بود که بر گردن خود احساس می کردم.

منتقدان حوزه موسیقی باز تنظیم این آثر در ژانرهای موسیقی دیگر از جمله برای کوارتت و پیانو و یا سازهای دیگر بدون در نظر گرفتن اجزای موسیقی پاپ را نشان دهنده خلاقیت ذهن آهنگساز و تنظیم کننده این اثر می دانند.

پیام سوری در این خصوص توضیح داد: علاقمندان همواره این اثر را به عنوان موسیقی پاپ شنیده‌اتد و خالی از لطف نیست که این موسیقی را در قالب‌های دیگر بشنوند.

بنابراین گزارش این پروژه به صورت تصویری توسط کارگردان جوان جواد قاسمی تهیه شده و کوشا صرافی گوهر نوازندگی ویلن این اثر را برعهده داشته و به زودی این قطعه به صورت صوتی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

پیام سوری آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده پیانو و آرتیست کمپانی یاماها به زودی آثار سولوی پیانو خود را منتشر خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28687

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا