موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

وزارت ارشاد یزد در مورد حمایت‌های کرونایی از اهالی فرهنگ و هنر می گوید

به گزارش کامینگ سون موزیک: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به خبری پیرامون مشکلات اهالی موسیقی استان یزد در مورد حمایت‌های صندوق اعتباری هنر از اهالی فرهنگ و هنر در ایام کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال درج خبری با عنوان «موسیقی در یزد قبل از کرونا هم وضع خوشایندی نداشت» مورخ پنجم آبانماه سال جاری در ایسنا، توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه کرد؛

«به اطلاع می‌رساند، تدوین سیاست‌های حمایتی برای اعضای صندوق اعتباری هنر از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در دستور کار صندوق اعتباری قرار گرفت و با برآورد خسارت‌های مالی ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، پرداخت حق بیمه تامین‌اجتماعی سه ماهه اول سال ۹۹، ۳۶ هزار بیمه‌شده‌ی صندوق اجرایی شد که مبلغ اختصاص یافته این طرح بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال است. در شش ماهه اول سال ۹۹ نیز ۸۱ نفر از هنرمندان، نویسندگان و رزونامه‌نگاران استان یزد(۱۴ نفر رسته موسیقی) به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

همچنین صندوق اعتباری هنر علی‌رغم محدودیت‌های بودجه‌ای پس از اتمام قرارداد بیمه درمان تکمیلی در ابتدای تیرماه، قرارداد بیمه درمان تکمیلی را بدون اخذ هیچگونه وجهی به مدت سه ماه برای حدود ۲۶ هزار عضو تمدید کرد که بر این اساس حق بیمه تکمیلی فصل تابستان ۳۴۵ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه یزد(۳۱ نفر رسته موسیقی) پرداخت شد. در قرارداد ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ نیز(۵۱ نفر رسته موسیقی) از هنرمندان یزد ثبت‌نام کردند.

همچنین از ابتدای سال ۹۹ تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد تخصیص داده شده است.

با توجه به بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به دلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، صندوق اعتباری هنر با پیگیری‌های مستمر از نهادهای ذیربط، پرداخت کمک هزینه بیکاری به هنرمندان کشور را در دستور کار خود قرار داد. بر این اساس تسهیلات کمک معیشتی ایام کرونا به اعضای صندوق که در سامانه هنر کارت ثبت نام‌کرده‌اند، واریز شد که تاکنون ۷۰۸ نفر از هنرمندان استان(۱۳۱ نفر رسته موسیقی) با ثبت نام در سامانه هنرکارت مشمول دریافت مبلغ ۱۵ میلیون ریال شدند و واریز مبلغ مذکور به حساب هنرکارت در حال انجام است.

علاوه بر آن نیز سایر خدمات صندوق از قبیل کمک مستمری، طرح تکریم و … طبق روال جاری صندوق و بدون وقفه پرداخت می‌شود.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28668

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا