موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

چه خبر از سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد

به گزارش کامینگ سون موزیک: دبیر اجرایی سومین جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد گفت این دوره جشنواره در سه بخش دونوازی، گروه‌نوازی و پژوهش برگزار می‌شود.

سومین جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد که قرار بود تیرماه امسال در سه بخش موسیقی ایرانی، موسیقی کلاسیک و پژوهش در زمینه موسیقی شهری برگزار شد، به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد. با توجه به شرایط پیش‌آمده، شورای سیاست‌گذاری تصمیم به تمدید مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن‌ماه سال جاری گرفت تا مرحله نهایی جشنواره در سال 1400 برگزار شود.

مهدی مساح بیدگلی مدیر بخش آموزش خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و دبیر اجرایی سومین جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد، دراین‌باره گفت: فرصت ارسال آثار به جشنواره امسال به خاطر شرایط موجود و بیماری کرونا تا پایان بهمن‌ماه تمدید شده است. یعنی متقاضیان می‌توانند تا پایان این تاریخ سی‌دی آثار خودشان را به دبیرخانه جشنواره و خانه موسیقی بفرستند. قرار شده این آثار در اسفندماه توسط هیئت داوران بررسی شده و خود جشنواره به‌صورت صحنه‌ای در بهار 1400 اجرایی شود.

وی عنوان کرد: تغییری که جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته داشته، حذف بخش تک‌نوازی بوده است. به خاطر وجود جشنواره موسیقی جوان و موازی‌کاری که جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد با این جشنواره داشت، ما تصمیم گرفتیم که جشنواره امسال را به‌صورت دونوازی و گروه‌نوازی برگزار کنیم. ما سه بخش دونوازی، گروه‌نوازی و پژوهش را داریم که بخش پژوهش امسال به جشنواره اضافه شده است.

دبیر اجرایی سومین جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد در رابطه با سایر تغییرات این جشنواره اظهار داشت: امسال افراد برخلاف سال گذشته حتماً باید طبق آیین‌نامه عمل کنند. در سال‌های گذشته داوطلبین خودشان به‌صورت آزاد قطعات را انتخاب می‌کردند ولی امسال هم برای بخش دونوازی و هم بخش گروه‌نوازی، قطعات را مشخص کرده‌ایم و افراد با توجه به سنشان قطعاتی که برای آن‌ها انتخاب شده ضبط کنند و به دبیرخانه بفرستند.

مساح بیگی ضمن تأکید بر اینکه تمام سعی‌‌شان بر این است که جشنواره را در بهار سال 1400 به‌صورت حضوری برگزار کنند، اذعان کرد: در بخش تک‌نوازی امکان برگزاری و داوری شدن آثار به‌صورت آنلاین وجود دارد ولی در بخش دونوازی و گروه‌نوازی این امکان فراهم نیست و ممکن است داوران را به خطا بیندازد. بهتر است که کارشناسی‌ها به‌صورت حضوری برگزاری شود. اگر در سال 1400 شرایط بیماری به‌صورتی باشد که ما نتوانیم این جشنواره را به‌صورت حضوری برگزاری کنیم مجبور هستیم برای برگزاری جشنواره به‌صورت مجازی اقدام کنیم.

او بیان کرد: هدف ما این است که بتوانیم از گروه‌های موسیقی حمایت کنیم. این جشنواره جدا از مشارکت خانه موسیقی، با حمایت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود. یکی از اهداف ما این است که گروه‌ها را شناسایی کنیم و بتوانیم در برنامه‌های ارگانی که مخصوصاً شهرداری دارد از آن‌ها استفاده کنیم.

دبیر اجرایی سومین جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد در پایان درباره سایر پروژه‌های خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد خاطرنشان کرد: خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد به‌عنوان مرکز تخصصی موسیقی، ادبیات و خوشنویسی مطرح است. ما علاوه‌ بر فعالیت در این حوزه‌ها آمده‌ایم ستاد نکوداشت هنرمندان موسیقی را در مجموعه راه‌اندازی کرده‌ایم. برای بزرگانی مانند استاد ناصر چشم‌آذر، استاد حسین آهی و استاد عباس تهرانی تاش که الآن دیگر در کنار ما نیستند مراسم نکوداشت گرفتیم و در این مراسم‌ها از بزرگان عرصه هنر دعوت کردیم. بسیاری از این برنامه‌ها در سالن بسته برگزار می‌شود ولی ما مراسم‌ها را حیاط این خانه تاریخی برگزار کردیم. فضا، فضای بسیار خوب و صمیمی بوده است.

او در پایان گفت: متأسفانه در طول یک سال اخیر به خاطر کرونا نتوانستیم در خدمت هنرمندان باشیم. ما جشنواره سراسری خوشنویسی و ادبیات را هم برگزار کرده‌ایم و به دنبال برنامه‌ریزی برنامه‌های بزرگ‌تر در حوزه فرهنگی و هنری نیز هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28543

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا