جشنواره موسیقیموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

ساز و آواز جشنواره موسیقی در همدان کوک شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: انتشار فراخوان بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان، بار دیگر ساز و آواز را در پهنه این دیار کوک کرد تا هنرمندان بهترین آثار موسیقایی خود را برای شرکت دراین رویداد هنری عرضه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز شنبه با اعلام این مطلب  گفت: شناسایی، پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان و همچنین پاسداشت موسیقی ناب ایرانی از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد موسیقایی است.

«احمدرضا احسانی» با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی استان همدان در ۲ بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار می شود، اظهار داشت: هنرمندان در بخش تک‌نوازی، می‌توانند در ۲ گروه سنی زیر بیست و بالای بیست سال و در بخش‌ نواختن سازهای سنتور، تنبور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، عود و همچنین آواز شرکت کنند.

وی افزود: مدت زمان اجرای آثار بخش گروه‌نوازی باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه باشند و اولویت آثار ساخته شده توسط هنرمندان بومی با رویکردهای ملی و آزاد نیز استفاده از اشعار مناسب، سازبندی رایج موسیقی ایرانی و مقامی است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، داوری آثار برای انتخاب برترین ها ۱۰ بهمن ماه انجام می شود و آیین اختتامیه جشنواره نیز در مجتمع سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه نفرات اول تمامی بخش‌های تک‌نوازی دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی دریافت می کنند، تصریح کرد: نفرات دوم و سوم این بخش، لوح سپاس و جایزه نقدی دریافت کرده و ، تقدیر و به گروه‌های منتخب بخش گروه نوازی نیز تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

وی گفت: بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان ۱۵ بهمن‌ماه به صورت مجازی در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود و هنرمندان تا پنجم بهمن‌ فرصت دارند آثار خود را به صورت DVD به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی‌هنری بوعلی‌سینا همدان ارسال کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28523

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا