موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ارکستر سمفونیک ملی سوریه اشعار مقاومت را می‌نوازد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ارکستر سمفونیک ملی سوریه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران و وزیر فرهنگ سوریه در اولین سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اشعار مقاومت را می‌نوازد.

علیرضا فدوی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه به همراه ترکابادی، سفیر کشورمان با خانم لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه دیدار کرد.

در این دیدار که اولین ملاقات رسمی اعضای سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان با وزیر فرهنگ جدید سوریه بود، دو طرف بر گسترش و ارتقای روابط فرهنگی همسنگ روابط عالی سیاسی تأکید کردند.

ترکابادی، سفیر کشورمان در سوریه در سخنانی، از عزم کشورش بر ارتقای روابط فرهنگی بین دو ملت و دولت دوست و برادر ایران و سوریه یاد کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و هنری موجود بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها از جمله برگزاری مشترک همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، روزهای فرهنگی و سینمایی، دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی، موسیقی و …. اعلام کرد.

سفیر کشورمان با توجه به فرا رسیدن ایام اولین سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به برنامه‌های پیشنهادی مشترک در بزرگداشت شهید والامقام در پایتخت و سایر استان‌های سوریه از جمله لاذقیه، حمص، حلب، حما و دیرالزور در طول یک هفته از آغاز مراسم، اشاره کرد.

ترکابادی با بیان اینکه در سال ‌جاری، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به علت محدودیت‎‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، از وزارت فرهنگ سوریه و ناشران سوری جهت مشارکت در این رویداد فرهنگی دعوت به عمل آورد.

وی همچنین آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات برگزاری متفاوت نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال را اعلام کرد.

زمینه‌های تمدنی و فرهنگی بین ایران و سوریه بی نظیر است

براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، خانم لبانه مشوح از اهتمام جمهوری اسلامی ایران به روابط فرهنگی دو کشور تشکر و قدردانی کرد و در تایید سخنان سفیر ایران از اراده موجود در مجموعه وزارت فرهنگ سوریه و خواست قلبی‌اش برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور هم‌سنگر و برادر سوریه و ایران سخن گفت.

وزیر فرهنگ سوریه اظهار امیدواری کرد تبادلات فرهنگی بین دو کشور هم‌پا و هم‌سنگ روابط عالی سیاسی رشد و گسترش یابند.

وی اضافه کرد: دو کشور دارای ظرفیت‌های تمدنی و فرهنگی بسیار گسترده و بی بدیلی هستند و فضا و فرصت‌های بی‌نهایتی برای ارتباطات فرهنگی به ویژه در سطح مردمی و موسسات و سازمان‌های فرهنگی و هنری وجود دارد.

وزیر فرهنگ سوریه با اشاره به محنت‌های جنگ خانمان‌سوز نظام سلطه علیه مردم و کشور سوریه بیان داشت که جامعه فرهنگی سوری در این برهه از زمان بیش از پیش نیازمند تعامل و حمایت از سوی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه‌های برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری و فعالیت‌های فرهنگی دوجانبه است.

در پایان این دیدار، پیشنهاد اجرای ارکستر سمفونیک دمشق با اشعار «مقاومت» به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز مطرح شد که مورد استقبال خانم «لبانه مشوح» قرار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28454

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا