موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

کلاس‌های مجازی موسیقی در پساکرونا یک ظرفیت است

به گزارش کامینگ سون موزیک: مجید اخشابی دربرنامه رادویی «پنجشنبه جمعه» بیان کرد کلاس‌های مجازی حتی در پساکرونا یک ظرفیت است.

مجید اخشابی خواننده که مهمان تلفنی برنامه «پنجشنبه جمعه» رادیو ایران بود، در گفتگوی تلفنی با منصور ضابطیان خطاب به وی گفت: سال ۹۱ بود که با یکدیگر به سفر حج رفتیم و خاطرات خوبی با یکدیگر داشتیم. امیدوارم بازهم چنین سفری رقم بخورد. اگر شرایط چنین سفری فراهم شود به این معناست که کرونا تمام شده است.

وی افزود: آموزش‌هایم در حوزه دانشگاه و موسیقی به صورت مجازی شده است. هشت صبح بلند می‌شوم و تا پاسی از شب پای گوشی و لپ تاپ هستم. کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و نوشتن هم سر جایش است. احتیاط‌ها باعث شد کار تولیدی نداشته باشم.

این خواننده با بیان اینکه باید راه‌حلی پیدا کرد تا کارهایمان به شکل عادی خود بازگردد، یادآور شد: با توجه به اینکه شغل ما از مشاغل سخت است و در محیط‌هایی مثل استودیو در زیرزمین و محیط بسته کار می‌کنیم، با خطراتی مواجه هستیم. امیدوارم با کاهش این اپیدمی استودیو را باز و کار تولید کنیم.

اخشابی با اشاره به اینکه تدریس آنلاین اصلاً لذت تدریس حضوری را ندارد، تاکید کرد: حقیقت ماجرا این است که این هم برای خودش ظرفیتی است، کارکردهایی دارد. همه چیز ثبت و ضبط می‌شود، کوچک‌ترین تلاش‌های یک دانشجو مشخص است. فایل‌های صوتی یک هنرجو مشخص است، به هر حال می‌تواند مکملی برای حتی دوران پسا کرونا باشد و این درگاه باز بماند. اما این کلاس کجا و شور و حال کلاس حضوری کجا، اصلاً قابل قیاس نیست. اما کلاس مجازی، حاضر شدن و از خانه بیرون زدن و ترافیک‌های آن چنانی و دیر رسیدن ندارد.

این خواننده پاپ یادآور شد: یک اتفاق باورنکردنی است که کلاسی برگزار شود و ۵ دقیقه قبلش همه از خواب بیدار شوند و حتی برخی‌ها ۵ دقیقه بعد از کلاس بیدار می‌شوند! برخی‌ها هم ترجیح می‌دهند از وسط کلاس بیدار شوند. این نکته جذابی است.

اخشابی در پایان گفت: در کلاس‌های آنلاین دیر حاضر نمی‌شوم. به هر حال هر چقدر تجربه اجتماعی آدم بیشتر شود خودش را اصلاح می‌کند. کسی بودم که فکر می‌کردم به خاطر مشغله‌هایم حق دارم دیر سر قرار حاضر شوم و عذرخواهی کنم. اما بعد فهمیدم اتلاف وقت دیگران مساله جبران ناپذیری است و بنابراین سعی می‌کنم سر وقت سر قرارهایم حاضر شوم.

«پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه‌کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28421

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا