موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آرامگاه استاد آواز ایران هنوز سنگ مزار ندارد!

به گزارش کامینگ سون موزیک: مزار استاد محمدرضا شجریان با وجود گذشت بیش از ۵۰ روز از درگذشت او هنوز سنگ و تندیس ندارد.

آرامگاه محمدرضا شجریان خواننده و استاد موسیقی ایرانی که در تاریخ ۱۷ مهرماه سال جاری درگذشت، هنوز سنگ مزار ندارد. این در حالی است که سنگ مزار هنرمندانی که همزمان یا بعدتر از استاد شجریان درگذشتند نصب شده است.

پیش‌تر محمدرضا محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره سنگ مزار محمدرضا شجریان گفته بود: لازم است در این خصوص نظر همایون شجریان فرزند استاد را هم مطلع شویم. نظر خانواده ایشان را می‌پرسیم و با همفکری اداره کل میراث فرهنگی استان که متولی مجموعه آرامگاه است، به تصمیم واحدی خواهیم رسید.

مزار استاد شجریان در مجموعه آرامگاه فردوسی مشهد با توجه به شخصیت ویژه این هنرمند نیاز به یک اتاق فکر و طراحی مناسب دارد اما با گذشت بیش از ۵۰ روز از درگذشت استاد شجریان، سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در روزهای اخیر پاسخ قانع‌کننده‌ای درباره این موضوع به صبا ارائه ندادند. با این حساب گویا هنوز تکلیف مزار این چهره ملی مشخص نیست و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه زودتر توضیحات کافی را در این باره ارائه دهند.

محمدرضا شجریان ۱۷ مهرماه ۹۹ در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت و پیکرش در آرامگاه فردوسی مشهد در توس به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28377

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا