موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

نواختن موسیقی غربی با تار شکل جدیدی به آن داده

به گزارش کامینگ سون موزیک: کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده نامدار ایرانی به رادیو نمایش گفت:وقتی موسیقی های غربی با تار نواخته می شوند شکل جدیدی به خود می گیرند

وی در گفت و گو با برنامه رادیویی «استودیو هشت» رادیو نمایش افزود: همیشه روی طرح و شکل ارائه آلبوم هایش حساس است و بنابراین طرح تمام کتاب ها و کاور آلبوم هایش را استاد مهندس امیرهوشنگ اردلان با تیمی که زیر نظر ایشان است اجرا می کنند .

ساکت ادامه داد: علاوه بر این ، ایشان حتی در انتخاب بعضی از اسامی به آقای ساکت کمک کردند به عنوان مثال در انتخاب نام آلبوم شرق اندوه ، که وام گرفته از نام شعر سهراب سپهری است ، خیلی به ایشان کمک کرده اند .

وی عنوان کرد ؛ در سال های کودکی تا نوجوانی اش به صورت مداوم نقاشی می کرده و شاگرد استادان بنامی در مشهد ، همچون استاد صالح پور ، استاد پیراسته و استاد دولو بود و در همان دوران خردسالی در سال های اول تا پنجم دبستان و دوران راهنمایی در مسابقات کشوری شرکت کرد و مقام هایی را کسب کرد و به همین دلیل همه چیز در ذهنش تبدیل به تصویر می شود .
ساکت همچنان ادامه داد که در دهه اخیر توجه به موسیقی ایرانی خیلی زیاد شده است.
وی در پایان گفت: با ساز های ایرانی بخشی از معروف ترین و دشوارترین آهنگ های جهان را نواخته و همین کار باعث شد تا خیلی از جوانان و یا خردسالان کشور که با سازهای ایرانی بیگانه بودند ، با شنیدن این ملودی ها ، توجه شان به سازهای ایرانی جلب شود . وقتی موسیقی های غربی با تار نواخته می شوند شکل جدیدی به خود می گیرند

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28364

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا