موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: وحید تاج می گوید اصلاح دید دولتمردان نسبت به موسیقی لازم و ضروری است.

وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی درباره کارهای جدید خود گفت: متاسفانه این روزها هیچ خبری جز کرونا نیست و بیشتر هنرمندان به جز تدریس آنلاین کار دیگری انجام نمی دهند.

وی افزود: همچنین در این شرایط که مردم دغدغه معیشت دارند هنرمندان هم نمی توانند به فکر انتشار آلبوم باشند. بسیاری از خانواده ها عزادار هستند و روحیه جامعه مناسب فعالیت های فرهنگی و هنری نیست فقط هنرمندان می توانند با انتشار تک ترک در فضای مجازی با مردم و کادر درمان همدردی کنند.

تاج اعلام کرد: من هم از همان ابتدای کرونا تدریس حضوری را کنسل کردم و در این مدت به صورت آنلاین با هنرجویان در ارتباط هستم زیرا سلامتی آن ها از هر موضوعی برای من با اهمیت تر است.

این خواننده با ابراز تاسف از اینکه آموزشگاه های موسیقی خیلی دچار ضرر و زیان شده اند، توضیح داد: به خصوص هزینه های بالای اجاره باعث ناراحتی بیشتر این آموزشگاه ها شده است، البته این موضوع فقط شامل حال هنرمندان نیست بلکه همه مردم با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. همچنین چند وقت قانونی گذاشتند که تا قبل از ساعت ۶ کنسرت برگزار شود که این شبیه یک شوخی بود زیرا هیچ کنسرتی قبل از ساعت ۶ برگزار نمی شود و بیشتر خانواده ها بعد از این ساعت به کنسرت می روند البته که هنوز هیچ کنسرتی برگزار نشده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موسیقی روز به روز بدتر می شود، خاطرنشان کرد: به نظر من واقعیت این است که نگاه درستی به موسیقی وجود ندارد و ابتدا باید این نوع نگاه اصلاح شود. موسیقی هنری است که برای یک جامعه لازم و ضروری است و حتی برای تیتراژ برنامه های مذهبی هم از موسیقی استفاده می کنند. موسیقی فقط ساز نیست و حنجره انسان خودش موسیقی است در نتیجه نگاهی که به موسیقی وجود دارد باید اصلاح شود در غیر این صورت مشکلات روز به روز بیشتر می شود. هیچ هنری مانند موسیقی نمی تواند انسان را به تعالی برساند.

این خواننده در پایان گفت: اصلاح دید دولتمردان نسبت به موسیقی لازم و ضروری است. همه ما می دانیم که به موسیقی خیلی بی حرمتی و در حقش کم لطفی شده است. در همه جای دنیا موسیقی و هنرمندان را یک سمبل می دانند ولی در کشور ما اصلا توجهی به موسیقیدان‌ها نمی شود و من واقعا دلیل این بی توجهی را نمی دانم. هر چه جلوتر رویم زیان های جبران ناپذیرتری به این هنر می خورد البته هنر مانند یک چشمه است و از هر جا جلوی آن را بگیرند از جای دیگر می جوشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28346

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا