موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

خوانندگان از روی تفنن کار نمی کنند

به گزارش کامینگ سون موزیک: شاهین آرین خواننده موسیقی پاپ و دارنده آهنگ های متفاوتی از جمله “اتفاق” “ایده آل” است که در کارنامه و آلبوم موسیقی اش آثار دیگری از جمله “برگشت” و “زمستون” دیده می شود. او در مورد شرایط زندگی و حرفه اش در روزهای کرونایی صحبت کرد.

شاهین آرین خواننده موسیقی پاپ در خصوص اینکه آیا در این شرایط کرونایی مشغول به کار است یا خیر گفت: خیر متاسفانه در حال حاضر مشغول به کار نیستم. درواقع در این روزگار کرونایی کار نداریم و موسیقی تعطیل شده است اما چند پیشنهاد کنسرت آنلاین داشته ام که در مرحله مذاکره و صحبت های نهایی هستم تا بعد ببینم ممکن است چه پیش بیاید ولی در این روزها کار خاصی در خصوص خوانندگی انجام نداده ام.

او در خصوص وضعیت حرفه ای اش در این روزها گفت: وضعیت اصلا جالب نیست و خوانندگی جزو آن دسته از کار هایی است که ضرر زیادی به آن وارد شده است درواقع به دلیل این معضل اجراهای مختلف، همایش ها و جشن هایی که قرار بود برگزار شود لغو شد و باعث شد که ما نتوانیم اجرا داشته باشیم. به طور کل برخی از افراد در کنار خوانندگی نیز حرفه ی دیگری دارند اما من فقط در همین حرفه مشغول به فعالیت هستم.

این خواننده با اشاره به اینکه وضعیت موسیقی در روزهای اخیر چطور دیده می شود بیان کرد: فضای کرونا جدا از لطمه و ضررها، مزیت هایی نیز به همراه داشت چرا که بسیاری از افرادی که سطحی بالا آمده بودند و گذر زمان باعث نگه داشتنشان در این حوزه شده بود با همان گذر زمان به فراموشی سپرده شده اند و مردم و مخاطبان اصلی موسیقی خودشان را پیدا کرده اند و با آن دسته از خوانندگان و اهالی موسیقی که در این فضا به صورت حرفه ای فرهیخته بودند آشنا تر شده اند و به سوی آن ها روی آورده اند. اگر کرونا نبود شاید درک آشنا شدن با این دو دسته کمتر اتفاق می افتاد درواقع به نظر من کرونا اتفاق خوبی را در این عرصه رقم زد ولی از یک جهت آن دسته از افرادی که می خواستند با مافیای بسیار بالا به خصوص با تهیه کنندگان درجه یک موسیقی خودشان را به گوش مردم برسانند با هدر رفت هزینه مواجه شدند و اتفاق خوشایندی که در انتظارش بودند رخ نداد و علاوه بر آن ها هزینه های دو چندانی برای تهیه کننده ها به وجود آمد.

آرین در خصوص کنسرت های آنلاین افزود: کنسرت های آنلاین برای کسانی که می خواهند در منزل باشند و به دنبال این هستند تا با تمرکز بیشتری به شنیدن موسیقی بپردازد بسیار خوب است چرا که در منزل می توانند با تصویر خوبی از خواننده و مکانی که در آن حضور دارد ارتباط بگیرد. کنسرت های آنلاین معمولا به درد هنرمندان و خواننده هایی که واقعا ترانه های خیلی خوب و اجرای بسیار قوی و کار های بسیار فاخری دارند می خورد اما برای آن هایی که ترانه های سطحی و آماتور دارند و به جو سالن و جمعیت اهمیت می دهند مناسب نیست زیرا آن خواننده بالطبع نمی تواند یک کنسرت آنلاین خوب و مناسب بگذارد. چرا که سالن برای آن ها بهتر است تا بتوانند هیجان خوبی را از مردم بگیرند و متقابلا آن را برگردانند. به طور کل وقتی مردم درگیر شور و هیجان باشند کمتر به کیفیت کار و اجرا توجه می کنند. اما برخی از مردم فقط کیفیت اجرا و محتوای صدا و ترانه برایشان ارزشمند است و برای اینکه بخواهند تمرکز بیشتری داشته باشند قطعا سراغ کنسرت آنلاین می روند.

او در خصوص اینکه موسیقی به سمت ضعیف شدن می رود یا هر لحظه قوی تر می شود بیان کرد: موسیقی آنقدر که باید امیدوار بود بهتر نشده است چرا که موسیقی پاپ در دهه 90 نابود شد و این نابودی از آن جایی شروع شد که ما خوانندگان به اصطلاح لس آن جلسی را مسخره می کردیم اما در حال حاضر آهنگ های آن ها خیلی بهتر از ما است درواقع همه نه اما اکثرا اینگونه هستند وامروز کم دیده می شود که موسیقی پاپ سالم، پر محتوا، علمی و بسیار حرفه ای باشد.

در حال حاضر مشغول پیش تولید یک آلبوم هستم که قصد دارم آن را تولید کنم که با فضای خود و مخاطبینم سازگاری داشته باشد تا اگر چند صباح بعد آثاری از من باقی ماند مردم لذت ببرند. شاید کرونا از این به بعد بتواند به تولیدات کمک کند و همین گونه که مردم در این دوران با موسیقی های خوب گوش هایشان را پر کرده اند بتوانند از این به بعد و دوران پسا کرونا هم با موسیقی های مناسب و فاخر زندگی کنند چرا که این مردم هستند که باید به ما کمک کنند و اگر سبک موسیقی اشان را نسبت به آن چیزی که می شنوند تغییر دهند و علمی تر کنند موسیقی ما دوباره به دوران قبل بر می گردد.

او تصریح کرد: من مخالف موسیقی شاد، ریتمیک و هیجان دار نیستم زیرا این نوع موسیقی هم باید در چارچوب خود قرار بگیرد و باید ماندگار و زیبا باشد درواقع بسیاری از استادان ما کار های شاد زیادی داشته اند که هم چنان روی زبان ها جاری است.

این خواننده اظهارات خود را با ارائه درخواستی از مردم به پایان رساند و گفت: از مردم خواهش می کنم هر آن چه که دوست دارند در هر ژانری گوش دهند به درست آن گوش بسپارند.

شاهین آرین در آخرین کلام خود در خصوص پیام به مسئولین خاطر نشان کرد: مسئولین باید یک فکری به حال اهالی موسیقی کنند چرا که آن ها حرفه اشان این است و از روی تفنن نیست و باید یک فکری به حال آن ها شود چون موسیقی اینگونه باقی نمی ماند و آن خواننده ای که تن به هر کاری نداده است امروز هم حاضر به همچین کاری نیست و باید فکری به حال آن شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28306

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا