موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

حسن کسایی به روایت علی اصغر شاه زیدی

به گزارش کامینگ سون موزیک: علی اصغر شاه زیدی، یکی از دوستان و یاران حسن کسایی است که در برنامه «فرزانگان فرهنگ» درباره این هنرمند و مختصات هنرش و تاثیرات او بر هنر موسیقی ایران سخن می گوید.

سید محمد حسینی باغسنگانی تهیه کننده برنامه «فرزانگان فرهنگ» با اعلام این خبر گفت: علی اصغر شاه زیدی در حال حاضر به تربیت هنرجویان آواز مکتب اصفهان مشغول است، همچنین هر ساله مراسم یادبودی در اصفهان برای استاد کسایی برگزار می‌کند، آخرین اثر وی به نام هنوز آواز، مجموعه ای از آوازهای بداهه او است.

شاه‌زیدی با علی تجویدی، جلیل شهناز، حسن کسایی، هابیل علی‌اف و فریدون شهبازیان همکاری هنری داشته‌ است و نیز برای موسیقی متن سریال «ثقهالاسلام تبریزی» (دوازده روزتاریخ مشروطه)، تصنیف «گریه کن» اثر عارف قزوینی را اجرا کرده‌ است.
برگزاری چهار شب کنسرت بداهه خوانی در تالار وحدت تهران با همراهی ساز جلیل شهناز و جهانگیر ملک و کنسرت ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان در کاخ چهلستون اصفهان و اجرای آواز به صورت بداهه با همکاری هنرمندانی چون جلال ذوالفنون، شهریار فریوسفی، درویش‌رضا منظمی، از دیگر فعالیت‌های او بوده‌ است.
علی اصغر شاه زیدی

در این برنامه از آیین گرامی داشت استاد حسن کسایی، آثار خصوصی این دو استاد موسیقی ایران پخش می شود و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این برنامه دریچه ای به زندگی و آثار مفاخر فکر و فرهنگ هنر ایران زمین است که هربار پرونده زندگی و آثار یکی از هنرمندان را مورد توجه قرار می دهند.
علاقه مندان می توانند برنامه فرزانگان فرهنگ را به تهیه کنندگی و نویسندگی محمدحسینی باغسنگانی و روایت بهروز رضوی سه شنبه هر هفته ساعت ۱۹:۳۰ روی امواج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند. همچنین این برنامه از طریق وب سایت رادیو فرهنگ قابل دریافت است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28234

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا