موسیقی ایران

تقدیر خانه موسیقی از وزیر ارشاد به خاطر معافیت مالیاتی هنرمندان

به گزارش کامینگ سون موزیک: در پی ممانعت از حذف معافیت مالیاتی که یکی از مطالبات اصلی هنرمندان بود، خانه موسیقی ایران از زحمات و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از مطالبات صنف تقدیر و تشکر کرد.

در پی اعلام معافیت ۱۰۰درصدی فعالیت‌های فرهنگی از مالیات توسط سازمان برنامه و بودجه، خانه موسیقی ایران در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از زحمات آن وزارتخانه جهت ممانعت از لغو معافیت مالیاتی تقدیر و تشکر کرد.

چندی پیش و با انتشار اخباری مبنی بر حذف معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این خبر در صدر اخبار حوزه‌های فرهنگی قرار گرفت و همین موضوع باعث شد که از سوی اهالی فرهنگ و هنر و فعالان این عرصه واکنش‌هایی را به همراه داشته باشد تا جائیکه بسیاری از آنها طی نامه های جداگانه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شده بودند.

در این راستا سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال انتشار این اخبار طی نامه‌هایی جداگانه به معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شد و ۱ روز بعد از ارسال نامه وزیر فرهنگ به دولت و وزیر اقتصاد، با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ و رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ دولت با ادامه معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سال ۹۹ موافقت کرد.

پس از انتشار اخبار حذف معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، نسبت به اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسانه در زمینه اخذ مالیات از فعالیت های فرهنگی ابراز نگرانی جدی کرده و خواستار تداوم معافیت مالیاتی فعالیت های فرهنگی شده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2812

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا