موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

همراه با سبک زندگی علی حسنی تا هنرمندی در عرصه موسیقی و کارآفرینی

به گزارش کامینگ سون موزیک: علی حسنی هنرمند عرصه موسیقی وکارآفرین نوجوان که با دنیای دیجیتال آشنا شده و با فراگیری نرم افزار و طراحی سایت فعالیت کرده ،معتقد است: زمینه‌های مختلف به ویژه فرهنگی،هنری ،‌مجازی به یکدیگر کمک می‌کنند تا خروجی قوی و قابل قبولی را در تولید آثار خود ارائه کرده و به موفقیت‌های بزرگ رسید.

علی حسنی؛ کار آفرین و هنرمندی که از ۱۴ سالگی با کامپیوتر و دنیای دیجیتال آشنا شده و با فراگیری نرم افزار و طراحی سایت شروع به کار کرده و طی این چند سال به طورکل بر روی بخش های شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام متمرکز شده است. او این روزها دفتری اختصاصی برای مجموعه کارهای خود دارد که با این حساب خود را هم آدم موفقی می داند به همین بهانه با او به گفتگو نشستیم که ماحصل آن را در ادامه می خوانید.

جدیت در کار و هدف

در طول یک سال گذشته تلاش شد تا سرمایه‌مان را جمع آوردی کرده تا بالاخره موفق تهیه مکانی برای فعالیت خود مهیا کنیم. به این صورت می‌توانیم خودمان اسپانسر خود بود و نیازی نداشته باشیم تا دیگران برایمان تصمیم بگیرند.علاوه بر افرادی که سال گذشته همراه ما بودند چند نفراز دوستان دیگر را هم به کار دعوت کرده تا بیایند و در کنارمان کار کنند. همین که می بینیم دوستانمان برای خودشان کسب درآمد می‌کنند خیلی لذت می بریم.

وی افزود: از همان ابتدا هم کار و هم هدف مان بسیار جدی بود، هیچگاه برای وقت گذرانی و سرگرم شدن صرف، دست به انجام چنین کاری نزدیم. هدف مان این بود که روز به روز کارمان را توسعه دهیم و به فکر کارهای بزرگتر باشیم و پیشرفت را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم. هر روز هم همه دوستان این موضوع را که کارهایمان حرفه ای تر و وسیع تر و بزرگتر می شود.

حسنی یادآور شد: به صورت بازاریابی اینترنتی حدود ۷۰۰ نفر برای ما کار می کنند، تنها کارشان هم با یک گوشی تلفن همراه است از این رو بعد از این همه کارهایی که انجام دادم قطعاً خود را یک کارآفرین و یک هنرمند موفق می‌دانم.

دستی در شعر و شاعری دارم

به گفته وی، از این بابت که در حوزه موزیک هم فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم. بررسی هایی را در زمینه تبلیغات انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مخاطبانمان به من فقط به عنوان یک فرد تبلیغاتی نگاه نکنند، بلکه به چشم فردی بنگرند که هم خودش هنرمند است و هم یکسری توانایی هایی دارد که می تواند با استفاده از آنها فعالیت های مثبت تری را نیز انجام دهد که مخاطب را هم با خودش درگیر کند.

این هنرمند نوجوان کشور همچنین گفت: در کنار این فعالیت ها تصمیم بر حرکت بسوی هنر و حوزه موسیقی که مردم این همه آن را دوست رفتم؛ البته این را هم بگویم که موسیقی را به صورت حرفه‌ای داریم انجام می دهیم، به این مفهوم که با تنظیم کننده ها و شاعران بنام و مشهوری کار می کنیم.

هرچند خود نیز دستی بر شعر و شاعری دارم، اما سعی ما این است که از توانایی بچه های دیگر هم در این زمینه استفاده نماییم. از میان شعرا با هادی جولانی ،تنظیم کننده ها سعید ساشا مشغول به فعالیت هستیم. اینها افرادی هستند که برای خوانندگان مطرح که اکنون در روی استیج اجرا دارند شعر نوشته و آهنگ ساخته اند.

وی افزود: در کنار این با تنظیم کنندگان حرفه ای دیگری هم که بسیار بنام و مشهور هستند مشغول فعالیت هستیم، اما بعضی از این افراد دوست ندارند تا کار قطعی نشده نامشان در جایی مطرح شود به همین دلیل فعلاً نمی‌توانم نام آنها را بگویم. باید محصول نهایی این همکاری بیرون بیاید تا ببینیم از چه شرایطی برخوردار است تا آن زمان نام این افراد نیز مشخص خواهد شد.

حسنی ادامه داد: امروز مجموعه ای راه اندازی کردیم تحت عنوان مجموعه «علی حسنی» که بیشتر در آن کارهای تبلیغاتی انجام می دهیم، در کنار آن مشغول فعالیت‌های فرهنگی هنری هم هستیم. قصدمان هم فقط ماندن در این دو حوزه نیست، هرجا که احساس کنیم می‌توانیم فعالیت انجام دهیم و اشخاص بیشتری را مشغول کار نماییم که هم برای خود ما و هم برای آنها درآمدزایی داشته باشد، ورود می کنیم.

به گفته وی، همکاران مجموعه ما یک جمله معروف دارند که می گوید «هیچ چیز مطلق نیست و همه چیز مطلق است» بنابراین هر زمان که احساس کنیم جایی اشتباه کرده ایم یا جایی را می توانیم گسترش دهیم هم اشتباهمان را تصحیح می کنیم و هم تغییرات را ایجاد می نماییم.

در زمینه فرهنگی و هنری باید کارهای قوی تولید کرد

معتقدم کسی می‌تواند این کار را انجام دهد که خودش به لحاظ هنری و فرهنگی و کارهای دیگر و همینطور از لحاظ مالی قوی باشد و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. ممکن است در نگاه اول برای مخاطب گیج کننده باشد که فعالیت ما بالاخره در چه زمینه ای است، اما برای اینکه آن سبک زندگی خاصی که مدنظرم است جا بیفتد نیازمند انجام این کارها هستیم که اگر چنین اتفاقی رخ دهد منفعت هایش نصیب همه خواهد شد.

حسنی افزود: سبکی را که خودم دوست دارم جا می اندازم. برای مثال موضوع امروز ما این است که این مسئله را جا بیندازیم که یک شخص هم می تواند درآمد خوبی داشته باشد و هم می تواند هنرمند خیلی خوبی باشد. همانطور که می دانید ما در کشورمان هنرمندانی را داریم که کارهای هنری انجام می دهند و برای خودشان شهرت و محبوبیت کسب کردند، اما به زندگی شان که نگاه می کنی می بینی آه در بساط ندارند، از سوی دیگر در کنار این افراد، شخصیت هایی را در نظر بگیرید که هم هنرمند هستند و هم از زندگی مرفه خوبی برخوردارند. مسلماً چنین شخصی از شرایط بهتری در جامعه برخوردار خواهد بود.

وی گفت: معتقدم، کل شاخه ها به یکدیگر کمک می کنند، برای مثال اگر یک چارت را در نظر داشته باشیم که علی حسنی در آن به عنوان یک کارآفرین شناخته شده وهمچنین یک هنرمند است و در کنار اینها کمپین‌های مختلفی را در فضای مجازی برگزار می‌کند که اتفاقاً در همه اینها موفق است نشانگر این است که تمام این مسائل به هم مربوط هست تا من بتوانم کارم را به نحو احسن انجام دهم.

اندیشه چاپ کتاب

حسنی با اشاره به هدفش برای چاپ کتابی در حوزه بازاریابی و تبلیغات که شامل یک سری از تجربیات خودش است ، گفت: احتمال دارد که تا چند وقت دیگر آن را منتشر کنیم.

وی افزود: به عنوان یک فرد ایرانی معتقدم که اگر انسان سه هدف بالا و شهرت و … را در حد بالایی در نظر داشته باشد می تواند موفقیت خود را تضمین کند.هر روز تلاش می کنم تا کارم بهتر از روز قبل باشد و پیشرفت کنم بله خودم را هنرمند می دانم. هرچند هنرمند در نگاه جامعه به کسی گفته می‌شود که کار هنری انجام می دهد اما به نظر من هنرمند از نگاه شما کسی است که کارش را موفق‌تر از روز گذشته انجام می دهد.

این هنرمند کارآفرین تاکید کرد: معتقدم هر کسی هر کاری را که بخواهد می‌تواند انجام دهد. به این مفهوم که در هر حوزه‌ای هرکسی ورود پیدا کند جای فرد دیگری را اشغال نمی کند موضوع صدای خوب یا صدای بد نیست احساس کردم که می توانم با صدایم روی برخی از مخاطبان تاثیر بگذارم.

برای تولیدبرخی آثار موسیقی و خوانندگی مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم

حسنی با بیان اینکه برای تولید برخی از آثار موسیقی و خوانندگی مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم ، گفت: تا حالا چند کار را هم به مناسبت ایام محرم یا در حوزه های دیگر منتشر و ارائه کرده ام.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا در حوزه هنر می‌خواهید سبک خاصی را دنبال کنید تا مخاطبانتان بتوانند شما را به وسیله آن سبک تشخیص دهند؟ پاسخ داد: اگر منظورتان یک اصالت خاص است که مخصوص خودمان باشد؟ این موضوع را تا حدی داریم انجام می‌دهیم اما به زمان نیاز دارد تا جا بیفتد.

وی یادآور شد: در شبکه نمایش خانگی پیشنهادی داشتم برای بازیگری و هم برای خواندن موزیک تیتراژ از این رو مایلم چنین فضایی را تجربه کنم. دوست دارم یک پرسونال برندینگ برای خودم داشته باشم همانطور که در کشورهای دیگر افرادی هستند که چنین برندهایی را ایجاد می‌کنند حتی در کشور خودمان هم برندهایی از این دست داریم. اما در داخل ایران ندیدم کسی کارآفرین باشد و در کنارش بخواهد فعالیت هنری هم داشته باشد فعلاً ترجیح من این است که روی اسم مجموعه علی حسنی ادامه فعالیت بدهیم. در این شکل فعالیت می توانیم برندهای مختلفی را تولید کنیم.

این هنرمند نوجوان در ادامه با اشاره به چند سال انجام کار و فعالیت تجربی ،‌گفت: معتقدم اگر کسی کارش خوب است باید بیاید و بگوید کار من خوب است. بنابراین من اعلام می کنم که یک انسان موفق هستم، چون وقتی مقایسه می کنم با جوانانی که هم سن و سال من هستند می بینم که نسبت به خیلی از آنها بسیار موفق عمل می کنم. البته این را هم می‌گویم که نسبت به یک سری های دیگر موفقیت‌هایی را به دست نیاورده ام و از آنها عقب ترهستم.

او افزود: هیچ وقت هیچ کسی نمی تواند بگوید من الان در اوج موفقیت خودم قرار دارم، به نظر من هیچ چیز انتها ندارد، ما هر روز سعی می کنیم بهتر از روز گذشته باشیم.

حسنی یادآور شد که تنها به بخشی از اهدافم رسیدم، به اضافه اینکه هر روز به تعداد اهدافم اضافه می شود. در حال حاضر که داریم یکسری کمپین های تبلیغاتی به شدت قوی را برگزار می‌کنیم با افتخار اعلام می کنم که بیش از ۷۰ درصد کمپین های تبلیغاتی فضای مجازی را داریم برگزار می کنیم. کمپین هایی که بعضی از آنها حتی به نام مجموعه علی حسنی هم نیستند بعضی از این نبودن اسم ها هم دلیل دارند و خود خواسته است. در کنار اینها همانطور که گفتم فعالیت‌های هنری در حوزه موسیقی را هم در برنامه کاری قرار دادیم فعلا حوزه فعالیتمان اینها هستند.

به گقته وی،‌ از جایی هیچ حمایتی نمی شویم و کاملاً مستقل پیش می رویم، اما از همه نهادهایی که حداقل جلویمان را نمی‌گیرند و اجازه می‌دهند فعالیتمان را ادامه دهیم، قدردانی می کنم. تمام آنچه که داریم و تمام آنچه که به دست می آوریم مال خودمان است و حاصل تلاشی است که انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=27956

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا