آلبوم ایرانموسیقی ایران

لیست 20 تک‌آهنگ برتر آبان‌ماه اعلام شد/ «چارتار» در صدر پربازدید‌های ماه قرار گرفت

به گزارش کامینگ سون موزیک:  نگاهی که به پردانلود و پربازدیدترین آثار آبان‌‌‌ماه بیندازیم، متوجه می‌شویم در صدر قرار گرفتن آلبوم‌، تک‌آهنگ یا خواننده‌ای نقش بسزایی در افزایش مخاطبان آن‌ گونه از موسیقی دارد. سایت بیپ‌تونز، که یک وب‌گاه بارگذاری موسیقی فارسی‌زبان محسوب می‌شود، 20 آهنگ برتر آبان 98 را بر اساس بالاترین تعداد دانلود کاربران اعلام کرده است.

بررسی گونه‌های مختلف موسیقی حکایت از بازار داغ این هنر در میان مخاطبان دارد. طبق آمارهای منتشرشده، همچنان علاقه‌مندان به موسیقی پاپ با اختلاف 2 برابری نسبت به موسیقی سنتی در صدر جدول قرار گرفته‌اند.

اگر نگاهی به پردانلود و پربازدیدترین آثار منتشرشده بیندازیم، متوجه می‌شویم در صدر قرار گرفتن آلبوم‌، تک‌آهنگ یا خواننده‌ای نقش بسزایی در افزایش مخاطبان آن‌ گونه از موسیقی دارد.

سایت بیپ‌تونز، که یک وب‌گاه بارگذاری موسیقی فارسی‌زبان محسوب می‌شود، 20 آهنگ برتر ماه آبان 98 را بر اساس بالاترین تعداد دانلود کاربران اعلام کرده است.

در این میان «گروه چارتار»، «بهنام بانی» و «محمد معتمدی» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در این لیست به خود اختصاص داده‌اند.

بر همین اساس در ادامه لیستی از آهنگ‌های پربازدید ماه را معرفی می‌کنیم.

«بگو که زنده‌ایم» از گروه چارتار در رتبه اول پردانلودهای ماه قرار گرفت. این آهنگ پاپ به خوانندگی آرمان گرشاسبی و تنظیم‌ امیر پاکزاد است. میکس و مسترینگ این قطعه را آرش پاکزاد بر عهده داشته است.

موسیقی

«این عشقه» از بهنام بانی در رده دوم پرفروش‌های آبان‌ماه قرار گرفت. ترانه‌سرای این قطعه کارن موسوی و تنظیم‌کننده آن حامد برادران است.

«پناه آخر» به خوانندگی محمد معتمدی در رده سوم این لیست قرار گرفت. ترانه‌سرای این قطعه سجاد عزیزی‌آرام و آهنگساز آن محمدرضا چراغعلی است.

«برگردی ای کاش» به آهنگسازی و خوانندگی محمد علیزاده در رده چهارم لیست آهنگ‌های پربازدید آبان ماه قرار گرفت. ترانه‌سرای این اثر مهرزاد امیرخانی و تنظیم‌کننده آن حسن بابا است.

«دلتنگ» به خوانندگی علیرضا عصار در رتبه پنجم پردانلودهای این ماه جای گرفته است. ترانه‌سرای این اثر افشین مقدم و تنظیم‌کننده آن سعید زمانی است.

«کجایی نگارم» از سینا سرلک در رده ششم پربازدیدها قرار گرفت. ترانه‌سرای این تک‌آهنگ پاپ عطا غلامی و تنظیم‌کننده و آهنگساز آن بنیامین عمران است.

«عاشقم باش» به آهنگسازی، ترانه‌سرایی وخوانندگی فرزاد فرخ در رده هفتم این لیست قرار گرفته است. تنظیم‌کننده این اثر هومن نامداری است.

«چه حالی میشی» از هوروش‌بند در رده هشتم این لیست نشسته است. ترانه‌سرا و آهنگساز این قطعه شاهین شیخی و تنظیم‌کننده آن علی تیرداد است.

«تنهایی» به ترانه‌سرایی و خوانندگی روزبه بمانی در رده نهم لیست پربازدیدها قرار گرفته است. آهنگساز این قطعه احسان نی‌زن است.

«روشن کن» از میثم ابراهیمی در جایگاه دهم لیست قرار گرفته است. ترانه‌سرا و آهنگساز این تک‌آهنگ آرش «AP» است. تنظیم‌ این آهنگ بر عهده مصطفی مومنی بوده است.

«قول میدم» از علی لهراسبی در رده یازدهم این لیست قرار دارد. ترانه‌سرای این قطعه مهرزاد خواجه‌امیری و آهنگساز آن محمد لطفی است. تنظیم «قول میدم» بر عهده فرشاد حسامی بوده است.

گفتم بمان» به آهنگسازی و ترانه‌سرایی حمید هیراد در لیست پردانلودها قرار گرفت. ترانه‌سرای این قطعه حسام جعفری و تنظیم‌کننده آن محمدرضا رهنماست.

«پرواز ایران- شیراز» از گروه دال به خوانندگی امین هدایتی در لیست پربازدیدهای ماه قرار گرفت. ترانه‌سرای این اثر غزل مهدوی و آهنگساز آن رامین شکرابی است.

«طلوع می‌کنم» به آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم مهدی یراحی در رده چهاردهم این لیست جای گرفت. ترانه‌سرای این قطعه مونا برزویی است.

«مرور خاطرات» به آهنگسازی، ترانه‌سرایی و خوانندگی محسن ابراهیم‌زاده در لیست پرفروش‌های ماه قرار گرفت. تنظیم‌کننده این اثر شهاب اکبری است.

«ماه بی‌تکرار» به خوانندگی حجت‌ اشرف‌زاده در این لیست نشست. ترانه‌سرایان این قطعه امید صباغ‌نو و محمد ابراهیمی هستند. تنظیم‌ این آهنگ را معین حبیبی و آهنگسازی آن را محمد محتشمی بر عهده داشته‌اند.

«راحت» به خوانندگی بنیامین بهادری در رده هفدهم این لیست جای گرفت. آهنگساز و تنظیم‌کننده این قطعه میلاد ترابی است. ترانه‌سرایی این اثر را فرید احمدی بر عهده داشته است.

«شب رویایی» به آهنگسازی و خوانندگی آرون افشار در لیست پربازدیدهای ماه قرار گرفت. ترانه‌سرای این قطعه مرتضی مرتضی‌قلی و تنظیم‌کننده آن معین راهبر است.

«دمت گرم» به آهنگسازی، ترانه‌سرایی وخوانندگی مسیح و آرش عدل‌پرور در این لیست قرار گرفت. میکس و مستر این قطعه بر عهده محمد فلاحی است.

«چتر» به خوانندگی مسعود صادقلو در رتبه بیستم این فهرست قرار گرفته است. ترانه‌سرایان این قطعه مسعود صادقلو و رعنا میر هستند. آهنگسازی این قطعه را مسعود صادقلو و عماد طغرایی به طور مشترک بر عهده داشته‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2794

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا