موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

«سازِ سخنِ شهریار» به بازار نشر آمد

به گزارش کامینگ سون موزیک:   «سازِ سخنِ شهریار» با زیرعنوان «فرهنگ واژگان، اصطلاحات و تعابیر موسیقایی در اندیشه و آثار استاد شهریار»، نام کتابی ۲جلدی به قلم جواد کریم نژاد، از پژوهشگران موسیقی آذربایجان‌شرقی است که جلد نخست آن این هفته به بازار نشر عرضه شد.

جلد نخست کتاب «ساز سخن شهریار»، مشتمل بر واژگان « آ- ز» به همت انتشارات «ریتم» تبریز و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری «نغمه آفرینش» روانه بازار کتاب شده است.

مؤلف کتاب کوشیده است فرهنگ گونه‌ای از واژگان و اصطلاحات تخصصی موسیقی، تعابیر موسیقایی عامیانه و عناصر فرهنگی- موسیقایی ایران را که در دیوان آثار فارسی و ترکی استاد شهریار، نـمود دارند، به صورت مدخل، ضمن شرح مفاهیم موسیقی، با نیم نگاهی بر عناصر فرهنگی- موسیقایی ایران به شیوۀ توصیفی- تحلیلی مورد بررسی قرار دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این کتاب، پرداخت به بیش از ۵۰۰ مدخل موسیقایی و عناصر فرهنگی- موسیقایی با نثری ساده و دور بودن از مفاهیم انتزاعی و در عین حال از مهم‌ترین پژوهش‌های موضوعی و حجیم‌ترین پژوهش‌های منتشره در تحلیل اشعار استاد شهریار است که از ویژگی‌ تازگی در موضوع نیز برخوردار است.

مؤلف کتاب برای نخستین بار به گونه‌ای مستقیم و مستقل، موسیقی را در همه ابعاد وجودی استاد محمدحسین شهریار و آثارش نگریسته و نگاشته است.

جلد نخست کتاب «ساز سخن شهریار» در ۵۷۶ صفحه با جلد گالینگور (سخت)، شمارگان یکهزار و ۱۰۰ جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده و علاقه مندان می توانند در تبریز از کتابفروشی شایسته نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=27436

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا