موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

بازنوازی قطعه «شوق وصل»در سالگرد درگذشت سیدخلیل عالی‌نژاد

به گزارش کامینگ سون موزیک: قطعه «شوق وصل» ـ اثر سیدخلیل عالی‌نژاد ـ در سالگرد درگذشت این هنرمند، بازتولید شد. این قطعه با تنظیم مصباح قمصری و نوازندگی رضا علی‌آبادی منتشر می‌شود.

رضا علی‌آبادی درباره بازتولید اثر «شوق وصل» توضیح داد: به‌دلیل علاقه قلبی من و آقای قمصری به استاد عالی‌نژاد تصمیم به بازنواری یکی از قطعات ایشان گرفتیم. مصباح قمصری با تنظیم خاص خودش این اثر را بسیار متفاوت کرده است. با اجرای این قطعه خواستیم ارادت قلبی خود را نسبت به استاد عالی‌نژاد ابراز کنیم. در این قطعه مصباح قمصری علاوه بر تنظیم قطعه نوازندگی بم‌کمان و همچنین ضبط و میکس اثر را برعهده داشته است. اجرای تنبور برعهده اینجانب و آرین رضایی نوازنده دف بوده است.

سید خلیل عالی‌نژاد نوازنده، خواننده و آهنگساز بود. او در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای اهل هنر موسیقی در شهر صحنه کرمانشاه متولد شد و از همان دوران کودکی فراگیری موسیقی را آغاز کرد. وی تنبور نوازی را در کنار سیدنادر طاهری را شروع کرد و در ادامه نزد سید امراله شاه ابراهیمی به تکمیل و یادگیری هرچه بیشتر این ساز پرداخت. در اوایل سال‌های دهه ۶۰ سید خلیل عالی‌نژاد به گروه «شمس» به سرپرستی کیخسرو پورناظری پیوست و آلبوم صدای سخت عشق با صدای شهرام ناظری از جمله کارهای ماندگار این همکاری مشترک شد.

آلبوم‌های آئین مستان،‌ ثنای علی(ع) شکرانه ققنوس از جمله آثار ماندگار وی در عرصه موسیقی ایرانی و مقامی هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=27417

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا