موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

کرونا زندگی هنرمندان را به هم ریخت

به گزارش کامینگ سون موزیک: شاید هیچ چیز مانند کرونا نمی‌توانست اینگونه هنر را در کشور زمین بزند. روز‌های سختِ هنرمندان پیش از شیوع کرونا کم نبود و آن دسته از موزیسین ها و خوانندگان حرفه‌ای که آثار ارزنده شان خیلی طرفدار نداشت، به سختی در اتمسفر بازار موسیقی نفس می‌کشیدند.

حالا که کرونا بزرگترین شرکت‌های اقتصادی و فرهنگی دنیا را از پا درآورده، پیکر بی جانِ موسیقی که پیش از این هم آهی در بساط نداشت، سخت‌تر از همیشه روز خود را شب می‌کند.

پیام عزیزی خواننده کشورمان که بیش از دو دهه سابقه فعالیت حرفه‌ای در عرصه موسیقی را دارد، این روز‌ها دست از کار کشیده است. وی حدود یک سال پیش آلبوم «محمد رسول الله» را منتشر کرد و جزو هنرمندانی بود که همیشه یا روی استیج دیده می‌شد، یا با انتشار تک آهنگ و آلبوم ارتباطش با مخاطب را حفظ می‌کرد.

عزیزی درباره کم کاری موزیسین‌ها و خوانندگان در این روزها به خبرنگار ما گفت: پیش از شیوع کرونا، مشکلات اقتصادی تاثیری منفی بر فعالیت‌های هنرمندان به ویژه فعالان عرصه موسیقی، گذاشت. اما وقتی کرونا از راه رسید، مشکلات دو چندان شد و ساخت یک قطعه موسیقی در این روزها، به سختی اتفاق می‌افتد. در واقع کرونا زندگی هنرمندان را به هم ریخته است.

این خواننده ادامه داد: با چند تن از دوستان و همکارانم که صحبت می‌کردم، آن‌ها هم شرایط را برای فعالیت حرفه‌ای مناسب نمی‌دانستند. موزیسین‌ها و خوانندگان بسیاری دست از کار کشیده اند و نمی‌توانند مثل گذشته فعالیت کنند. شاید نسبت تعداد آثار تولیدی در دوران کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصدِ آثار پیش از شیوع کرونا شده است.

عزیزی درباره مشکلات اقتصادیِ هنرمندان عرصه موسیقی اظهار کرد: تعدادی از خوانندگان، نوازندگان و آهنگسازان مشهور را می‌شناسم که به دلیل شرایط نامناسب این روز‌ها با بحران اقتصادی مواجه شده اند. وقتی هنرمندان مشهور اینگونه با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، شرایط برای هنرمندانی که شهرت چندانی ندارند، به مراتب بدتر است.

وی در پایان اضافه کرد: همه منتظر هستند که کرونا از بین برود و دوباره با برگزاری کنسرت، به کار خود ادامه دهند. تنها راهی که هنرمندان می‌توانستند از طریق آن هزینه ساخت، تولید و گذراندن زندگی را تأمین کنند، برگزاری کنسرت بود که انجامش در دوران کرونایی ممکن نشد. باید منتظر ماند و دید، چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=27414

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا