آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

انتشار «نالِش» نخستین آلبوم به روایت مجید کلابی

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم موسیقی خراسانی «نالِش» با اجرا و نوازندگی دوتارِ مجید کلابی، از سوی مؤسسه موسیقی آویژه هنر منتشر شده و پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «نالِش» اثری ست با گلچینی از نغمه های نرم و خوش مقام های موسیقی شمال خراسان که توسط مجید کلابی به اجرا در آمده است.

این اثر در قالب ۹ قطعه ی بی کلام به عناوین «بیات»، «حجی قلاق»، «نالش»، «گرایلی»، «نوایی»، «باش حسین یار»، «نادر یولی»، «پیاده یولی»، «آی جمال» و «زولیخا» ساخته و پرداخته شده است.

ضبط و میکس-مسترینگ اثر را آرمان حمیدی بر عهده داشته که مدیر مؤسسه موسیقی آویژه هنر است.

مجید کلابی نوازنده، آهنگساز، پژوهشگر و مدرس موسیقی و سرپرست گروه موسیقی «ژیار» را به عهده دارد. او زاده بجنورد، یکی از شهرهای استان خراسان شمالی است. نوازندگی دوتار را از سن هشت سالگی نزد رحیم رضایی آغاز کرده و حال بیست و یک سال است که در عرصه موسیقی به صورت حرفه ای فعالیت می کند.

کلابی پیش تر درباره اثر تازه اش گفته است: «بعد از آلبوم هایی که استاد محمد یگانه طی سال های خیلی دور تولید کرده اند، «نالش» اولین آلبومِ موسیقی مقامی شمال خراسان است که به صورت تکنوازی ساز دوتار و به شکل بی کلام ارائه و منتشر می شود.»

شایان ذکر است که آلبوم موسیقی نواحی «نالش» از مجید کلابی، توسط آویژه هنر منتشر شده و علاقمندان می توانند این اثر را از مراکز و بسترهای یجیتالی معتبر موسیقی تهیه نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=27372

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا