آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

«موسیقیاتور» حرف‌های تازه در حوزه موسیقی کرال

به گزارش کامینگ سون موزیک: یکی از هنرمندان فعال در حوزه موسیقی طی روزهای اخیر مشغول آماده‌سازی و عرضه یک آلبوم جدید با عنوان متفاوت «موسیقیاتور» در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقی کشورمان است.

مینا جعفری از هنرمندان فعال حوزه موسیقی کشورمان با اشاره به آماده سازی یک پروژه در حوزه موسیقی کُرال توضیح داد: پس از سال‌ها فعالیت در حوزه کُر در گروه‌های مختلفی چون آنسامبل آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو، گروه کر تالار وحدت به رهبری رازمیک اوحانیان و گروه آوازی دامور به رهبری فراز خسروی دانش و تجربیاتی که از فستیوال‌های ایتالیا به همراه ارکستر سمفونیک تهران و سریلانکا با همراهی گروه کر ماهان به رهبری نیما فاتحی به دست آوردم، به همراه برادرم صابر جعفری که حدود هجده سال گروه‌های کر و ارکستر مختلفی چون پارسی کُر، روستا و کُریان را تشکیل داده و به صحنه بردیم که تازه‌ترین آنها تشکیل ارکستر حسین زمان و اجرای کنسرت در مرداد ۹۸ در برج میلاد تهران بود.

وی افزود: با اتکا به این پیشینه‌ها بود که تصمیم به تولید آثار کُرال در قالب مجموعه‌ای چند آلبومی گرفتیم. بر همین اساس اولین مجموعه از این آثار هفت قطعه از تنظیمات سرگی آقاجانیان از بهترین تنظیم کننده‌های ارمنی بر روی قطعات فولک ایرانی چون «تو بی و» و «یک گل سایه کمر» است که بارها توسط گروه‌های کر حرفه‌ای و آماتور در کنسرت‌ها و فستیوال‌های موسیقی ایران اجرا شده، اما کمتر اقدام به ضبط این آثار با کیفیتی خوب توسط خوانندگان حرفه‌ای اقدامی شده است. نام این مجموعه‌ها هم «موسیقیاتور» است که نام آن را از دو کلمه مینیاتور و موسیقی الهام گرفته‌ایم.

این هنرمند بیان کرد: قصد داریم در هر مجموعه حرف تازه‌ای از موسیقی کُرال ایرانی بزنیم و پس از اجرا و ضبط اکثر قطعات تنظیم شده برای گروه کر توسط آهنگسازان بنامی چون مصطفی کمال پورتراب، کامبیز روشن‌روان، کیوان ساکت آثار جدید آهنگسازان معاصری که برای گروه کُر آهنگسازی و تنظیم کرده‌اند را به بازار موسیقی عرضه کنیم.

وی افزود: به هر ترتیب جای موسیقی کُرال در ویترین موسیقی ایرانی بسیار نسبت به دیگر ژانرها کم است. البته وقتی عرضه کم باشد مخاطب سراغ ژانرهایی که بیشتر وجود دارند می‌روند. پس این وظیفه هنرمند است که اگر در ژانر خود ادعایی دارد کمیت آن ژانر را در ویترین بازار آن هنر با کیفیت مطلوب به حدی برساند که مخاطب قدرت انتخاب از بین گزینه‌ها داشته باشد.

جعفری درباره دیگر جزییات پروژه «موسیقیاتور» ضمن اشاره به حضور افرادی چون عذرا وزیری، نسیم قره داغی، هامون هاشمی و صابر جعفری گفت: در هر مجموعه با تلفیق موسیقی کُرال با سازهای ایرانی، موسیقی کلاسیک و موسیقی پاپ سعی می‌کنیم مخاطب بیشتری را جذب کنیم. ما در این دوره کرونا که زمان تولید مناسبی فراهم شده است فرصت را غنیمت شمردیم تا پس از آن به اجرای زنده این آثار در کنسرت‌های آینده گروهمان و شرکت در فستیوال‌های جهانی کُر فکر کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26587

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا