موسیقیموسیقی ایران

تغییر نام خیابانی در اراک به نام استاد آواز ایران

به گزارش کامینگ سون موزیک: اعضای شورای اسلامی شهر اراک در اقدامی تعجب‌برانگیز نام خیابان شهید سید جمال‌الدین اسدآبادی (خیابان ملک) را به نام محمدرضا شجریان تغییر دادند.
اعضای شورای اسلامی شهر اراک در اقدامی تعجب برانگیز به تغییر نام خیابانی در این شهر از شهید جمال الدین اسدآبادی(خیابان ۱۲ متری ملک) به نام شجریان رأی مثبت دادند.

در این اقدام که گفته می‌شود با پیشنهاد انجمن موسیقی و با بررسی کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک صورت گرفته، خیابان ۱۲ متری ملک به نام «محمدرضا شجریان» نامگذاری شده و اعضای موافق در پاسخ به اعتراض مخالفان این نامگذاری، خیابان ارشاد (خیابان حاجباشی) را به اسم اسدآبادی تغییر دادند که هر دو ۴۰ سال نام‌های شناخته شده‌ای داشتند.

جای طرح این سوال وجود دارد که آیا شورای شهر اراک طرح فرهنگی مهم‌تر از تغییر نام خیابان از نام یک شهید و مجاهد بین‌المللی ندارد؟ در حالی که بسیاری از کوچه‌‌ها و خیابان‌ها شهر هنوز بدون عنوان هستند.

گفته می‌شود، سه خیابان ۱۲ متری ملک، خیابان میثم و خیابان ارشاد گزینه‌هایی بودند که برای نام‌گذاری به اسم محمدرضا شجریان انتخاب شدند که بعد از رأی‌گیری خیابان ۱۲ متری به نام شجریان نام‌گذاری شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26558

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا