موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

 خواستم به سهم خود جواب توهین ماکرون را بدهم!

به گزارش کامینگ سون موزیک: به نوبه خود این آهنگ را به عنوان جوابی به اهانت های اخیر رئیس جمهور فرانسه و نیز به جهت شناساندن رافت اسلامی که در سیره زندگی پیامبرمان متجلی است، منتشر می کنم. قطعه «روز میلاد محمد (س)» طی روزهای آتی در رسانه ملی، در شبکه خبر و شبکه یک پخش خواهد شد.

با توهین «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به اسلام و ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمانان که یک چهارم جمعیت کل کره خاکی را شامل می شوند، میلیون ها مسلمان و حتی غیر مسلمان، واکنش رئیس جمهور کشوری که دم از دموکراسی می زند را به شدت تقبیح کردند. اما چیزی که بیش از پیش جامعه مسلمانان را در فکر فرو برد این مساله بود که ما در عصر ارتباطات آنچنان که باید، اسلام و حضرت محمد (ص) را به جهانیان نشناسانده ایم. از تالیف کتُب به زبان های زنده دنیا تا آثار فرهنگی هنری که بتوان در شان خاتم نبییّن از نظر کمّی و کیفی تولید شود، نقصان وجود دارد و شاید حوادث هفته گذشته تلنگری بر این مساله باشد.

البته بسیاری از هنرمندان و اندیشمندان و اهالی ادب، فرهنگ و هنر بی تفاوت ننشسته و به نوبه خود و با آثار خود جواب اهانت ها را دادند. در همین راستا و همزمان با ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت اثری موسیقایی با عنوان «روز میلاد محمد (ص)» در دست تولید است و مراحل نهایی خود را طی می کند.

«بهزاد معافی» خواننده این اثر به آهنگسازی و تنظیم «علی اکبر رجب زاده» بر روی شعری از «محمدعلی دلجویی» نیت خود برای خلق آهنگ «روز میلاد محمد (ص)» را واکنش مذهبی و عاطفی اش برای اهانت اخیر رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام عنوان می کند. در همین خصوص با وی و آهنگساز اثر گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:

آقای مافی ضمن تشکر از شما بخاطر اینکه مطلع شدیم این اثر را با هزینه شخصی برای ابراز ارادت به پیامبر اکرم تولید کرده اید، برای مخاطبین ما در مورد چگونگی ساخت این اثر و عوامل آن توضیح بفرمایید:

بنام خدا و با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) اینجانب «بهزاد معافی» مدیر کنسرواتوار تهران و خواننده قطعه «روز میلاد محمد (ص)» هستم. در این اثر «علی اکبر رجب زاده» به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده، «محمدعلی دلجویی» در مقام شاعر، «بابک رادمنش» به عنوان ناظر ضبط و با صدابرداری «مجید رضازاده» همکاری دارند.

ایده اولیه خلق این اثر از کجا آمد؟

جالب است بدانید ما تولید این قطعه را حدود ۷ ماه پیش آغاز کردیم و من تنها به خاطر ارادت و اعتقاد قلبی ام به پیامبر عظیم الشان مبادرت به این کار کردم. مصادف شدن تولید این اثر با توهین اخیر به پیامبر اسلام در همین هفته خیلی برایم عجیب بود چون ما هفت ماه پیش که شروع به تولید این اثر کردیم چندین بار می خواستیم آن را زود به پایان رسانده و از طریق رسانه ملی منتشر و پخش کنیم که هر بار مشکلی پیش می آمد و کار به تعویق می افتاد تا اینکه چند روز پیش مساله اهانت به ساحت پیامبر رخ داد و من که به شدت از این مساله ناراحت شده بودم بلافاصله با تیم تولید تماس گرفتم که هرطور شده آهنگ را تمام کنیم و تا دیر نشده به نوبه خود این آهنگ را به سان جوابی به این اهانت و نیز به جهت شناساندن رافت اسلامی که در سیره زندگی پیامبرمان متجلی است، منتشر کنم.

این اثر دارای چه ویژگی هایی است که شما احساس کردید می توانید با آن احساس و واکنشتان را از یک سو از منظر ارادت به پیغمبر اسلام و از سوی دیگر به عنوان جوابی به توهین های اخیر، بیان کنید؟

در جایی از شعر این آهنگ آمده،«طوفان شد در آسمانها غوغایی شد بر روانها»، روزی که حضرت محمد(ص) متولد می شوند در جهان غوغا می شود، اتفاقاتی می افتد که نوید دهنده تولد و ظهور ختمین مرتب محمد مصطفی (ص) است که نشانه هایی دارد. او آمده تا ریشه ظلم بکند و مردم در سایه عدالت اسلام زندگی کنند، از آن جمله که طاق کسری ترک برمی دارد به این معنی که ریشه ظلم و بت پرستی برکنده خواهد شد. و البته که حضرت موسی و عیسی این وعده را داده بودند که پیامبری خواهد آمد به نام «احمد» یعنی همان حضرت محمد (ص).

این را هم عرض کنم که هفت ماه پیش که شروع به ساخت این اثر کردیم علاوه بر ارادت به پیامبر، من شعر و مضمونش را به همین دلیل اهانت هایی که بعضا به اسلام و مسلمین می شود انتخاب کردم که در عین تعجب کار به طول انجامید تا اینکه مصادف شد با این موقعیت و واقعا احساس کردم که خواست خداوند این بوده که این کار الان و در این مقطع مهیای انتشار شده است. و بسیار خدا را شاکر هستم که این توفیق در این مقطع نصیب ما شد که قدمی کوچک در این راه برداریم.

این آهنگ در چه دستگاهی ساخته شده است؟

قطعه «روز میلاد محمد (ص)» بر اساس موسیقی ردیف دستگاهی و در تونالیته چهارگاه ساخته شده است. نوع فواصل دستگاه چهارگاه به گونه ای خبری است یعنی قرار است کسی از چیزی خبر دهد. میزان اثر نیز «دو ضربی» یا «دو چهارم» است که استاد «علی اکبر رجب زاده» زحمت آهنگسازی و تنظیم آن را برعهده دارد. سازهای «نی» «ویلن» «تار» «بم تار» «دف» به همراه گروه کُر به سرپرستی «سعید رضایت» در این اثر هنرنمایی کرده اند.

این اولین اثر شما با موضوعی مذهبی است؟

خیر. خوشبختانه سعادت داشتیم و تا الان ۵ اثر دیگر با مضامین مذهبی ساخته ایم و با استقبل مواجه شده اند. برای نمونه اثر قبلی ما با عنوان «کاروان سالار عشق» و «مناجات» برای رویداد بین المللی موسیقی ملل در وین اتریش انتخاب شده است. خوشحالم که به نوبه خودم توانسته ام آثاری بسازم که برای اعتقاداتمان خلق شده اند. انشالا که حضرت محمد(ص) ما را شفاعت کنند.

به نظر شما این آهنگ در حد و اندازه خودش چطور می تواند اثری بگذارد که به وسیله آن بتوانیم مسلمان دنیا را بهتر نشان بدهیم و تبلیغات منفی علیه مسلمانان را خنثی کنیم؟

این اثر از حیث مضمون و شعر دقیقا همین مساله را هدف قرار می دهد منتها باید ابزار رسانه ای بیشتری در اختیار فعالین این حوزه باشد تا در سطحی وسیع به این مهم بپردازیم. قطعه «روز میلاد محمد (ص)» طی روزهای آتی در رسانه ملی و در شبکه خبر و شبکه یک پخش خواهد شد. ما همچنین ترتیبی اتخاذ کرده ایم تا این اثر با زیرنویس انگلیسی و عربی نیز برای شبکه های برون مرزی قابل پخش و استفاده باشد.

حداقل اثر اینچنین آثاری این است که بسیاری با شنیدن اثری که در مظمونش می گوید از انجیل و تورات گرفته که قرنها قبل از اسلام بوده اند و نوید ظهور آخرین پیامبر را داده اند تا قرآن و سیره پیامبر که همه رفتار ایشان بر پایه عدالت و رحمت بوده و این حضرت به حضرت مهربانی و بخشش شناخته می شود، دنیا هم باید بیشتر با این ویژگی های پیامبر و نیز رفتار مسلمین مبتنی بر احکام سراسر رافت و مهربانی اسلامی آشنا شود و این میسر نخواهد شد جز با همت و تلاش در تولید آثار محتوایی برای شناساندن اسلام واقعی.

من می گویم خداوند پیامبری فرستاده که دینش را کامل کرده است. ما انسان ها هرچه می سازیم یک سری نواقص دارد و در مراحل بعدی باز از این نواقص کاسته می شود و به مرور به تکامل می رسد.

متاسفانه هرچه که تبلغ علیه اسلام و مسلمین می شود از همین غربی هاست. همین داعش ساخته صهیونیست ها و آمریکا است و فقط آن را به هدف بدنام کردن اسلام ایجاد کرده اند. اتفاقا ما دشمن شماره یک داعش هستیم و آنها که این فرقه ظاله را به اسلام منتسب می کنند نشان از فقدان اطلاعات درست و دریافت اطلاعات غلط است وگرنه اگر با اسلام ناب محمدی آشنا شوند شیفته این دین خواهند شد و همانند بسیاری از ادیان و اندیشه های دیگر، به اسلام گرویده می شوند.

این را هم عرض کنم که اگر شهید حاج قاسم سلیمانی ما نبود که تا الان داعش دنیا را به خاک و خون کشیده بود. داعشی که ساخته دست خودشان بود و بعد قدرت گرفته بود و از دستشان درآمده بود و سردار رشید ما با خدای خود عهد کرد و پیکره اصلی و مشکل ساز داعش را در عراق و سوریه از بین برد. و واقعا دردناک است که این طرف اسلام با آنهمه زیبایی و لطافت و احکام و آداب و بهداشت و مسائلی که بسیاری را علم بر آن صحه گذاشته و بسیاری نیز در آینده بر آنها روشن خواهد شد، اینچنین با بدنام سازی از جانب استعمارگردان مواجه شده است و به یاری خدا مکرشان به خودشان باز گشته و خواهد گشت. اگر سردار سلیمانی نبود الان معلوم نبود بر سر دنیا چه می آمد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26536

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا