موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

نوازندگان و موسیقیدان هایی که معلولیت مانع موفقیتشان نشد

به گزارش کامینگ سون موزیک: نوازندگان و موسیقیدان هایی که در ادامه مشاهده میکنید افرادی هستند که با وجود معلویت و بیماری و ناتوانی جسمی توانسته اند به موفقیت برسند. بر خلاف خیلی‌ها خود را از چشم عموم دور و یک زندگی ساکت را انتخاب می‌کنند.

‌نمی‌توان گفت که همه می‌توانند به چنین موفقیتی برسند، اما ممکن است با دانستن آنکه آن‌ها با چه بیماری‌هایی درگیر بوده اند حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

ایتساک پرلمان

به عقیده بسیاری پرلمان بزرگترین نوازنده ویولن در قرن بیستم است. او در سن ۴ سالگی به بیماری فلج اطفال مبتلا می‌شود اما می‌تواند از این بیماری بهبود یافته و از آن به بعد به کمک عصا حرکت کند. او این روز‌ها از عصا و یا اسکوتر برای جابه جایی استفاده می‌کند. همانطور که خیلی‌ها او را در مراسم معارفه باراک اوباما دیدند، او به صورت نشسته ویولن اجرا می‌کرد.

پال استنلی

استنلی ایسن که با نام پال استنلی شناخته می‌شود، یک گیتاریست و خواننده اصلی یک گروه موسیقی است. او با بیماری مادرزادی میکتوریا که مربوط به گوش و شنوایی است به دنیا آمده است. در این بیماری قسمت بیرونی گوش رشدی ندارد و گاهی نیز به طور کلی از بین می‌رود. او برای پنهان کردن گوش هایش همیشه موهایش را بلند می‌گذارد.

برت مایکل

این خواننده و موزیسین از سن ۶ سالگی به بیماری دیابت مبتلا شده است. در این بیماری بدن نمی‌تواند به اندازی کافی انسولین تولید کند. انسولین هورمونی حیاتی برای تبدیل غذا به انرژی است. او در سن ده سالگی توانست با کنترل این بیماری به زندگی عادی خود بازگردد.

کنی جی

کنت گورلیک یک نوازنده ساکسیفون و برنده جایزه گرمی است که یک بار در برنامه موسیقی دانشگاه واشینگتن مردود شد. اکنون او به اندازه ای موفق شده که توانایی خرید این دانشگاه را دارد. او اکنون بیست و پنجمین هنرمند پرفروش آمریکا محسوب می‌شود و یکی از آلبوم‌های مشهورش «از نفس افتاده» نام دارد.

ری چارلز

ری چارلز رابینسون یک خواننده، آهنگساز و نوازنده بود که در سن هفت سالگی بینایی خود را از دست داد. او در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ به شهرت زیادی رسید. رولینگ استون او را دهمین نفر در لیست صد تایی بهترین هنرمندان تاریخ خود قرار داد.

ژاکلین دوپره

ژاکلین دوپره یک نوازنده انگلیسی ساز ویولنسن بود که یکی از بزرگترین نوازنده‌های این ساز محسوب می‌شود. عمر هنری وی به دلیل ابتلا به بیماری ام اس بسیار کوتاه شد و به خاطر این بیماری در سن ۲۸ سالگی نوازندگی را کنار گذاشت. او در نهایت در سن ۴۲ سالگی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

تونی آیومی

بعد از یک حادثه در کارخانه‌ای که آیومی در آن کار می‌کرد، او سر انگشتان ۲ و ۳ دست راست خود را از دست می‌دهد و به همین خاطر برای مدتی تصمیم به ترک موسیقی می‌گیرد. اما پس رکورد شکنی یک موزیسین تصمیم می‌گیرد که نوازندگی را ادامه دهد. او از آن پس با دست چپ خود نوازندگی را انجام می‌دهد و دو انگشت قطع شده خود را با دو تکه پلاستیک می‌پوشاند.

ریک آلن

او در سال ۱۹۸۴ دچار یک حادثه رانندگی شده و دستش به علت عفونت قطع می‌شود. او پس از این حادثه برای مدتی سرخورده می‌شود و قصد ترک دنیای موسیقی را می کند، اما با کمک اطرفیانش تغییرانی را در ساز درام خود ایجاد می‌کند تا همچنان بتواند با یک دست و همراه پاهایش توانایی نوازندگی خود را حفظ کند.

لودویگ فان بتهوون

بتهوون معروف‌ترین موسیقی‌های تاریخ را ساخته است. او دستاورد‌های زیادی دارد و این در حالی است که برای ۲۵ سال از زندگی اش به طور کاملا ناشنوا بوده و بسیاری از قطعات نبوغ آمیزش را در زمانی ساخته که از قدرت شنیدن آن‌ها بی بهره بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26496

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا