جشنواره موسیقیجشنواره موسیقی ایرانموسیقیموسیقی ایران

موسیقی نواحی، موسیقی انسان ایرانی است

به گزارش کامینگ سون موزیک: محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، به سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

در پیام علیزاده آمده است:

موسیقی نواحی ایران، با آن نگاره‌های رنگ رنگ و گسترۀ باشکوه اساطیری‌اش، گستره‌ای به وسعت ایران بزرگ را دربرمی‌گیرد، چرا که محدود به مرزهای جرافیایی و بعد مسافت نشده است و در هر شهر و دیاری ریشه زده و رشد کرده است.

موسیقی نواحی ایران، موسیقی تمامی ایران است. چونان بذر واحدی است که در همۀ نقاط این سرزمین کهن، پاشیده شده و به فراخور حال و مقال آدمی، ثمر داده است.

موسیقی نواحی، موسیقی انسان ایرانی است. گوشه گوشۀ روح انسانی ایران و بلکه روح ایرانی انسان، در هر گوشه‌ای و مقامی، ساز و آواز سر داده و سرودن را پیشه نموده است.

سیزدهمین جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران، امسال نیز چون سال‌های گذشته، به لطف همدلی و همیاری تمامی مسئولان و هنرمندان و جامعۀ فرهنگی استان برگزار و در آستانۀ قرن جدید و به رغم همۀ فراز و فرودهایی که تجربه کرده، می‌رود تا وارد سومین دهۀ عمر خود شود.

جشنوارۀ امسال به تناسب شرایط عمومی کشور حال و هوای دیگری دارد ودر فضای مجازی از قلب گرم کرمان به تمامی دنیا هدیه می‌شود.

گرچه هنرها محتاج دل به دل دادن هنرمند و مخاطب‌اند و فاصله افتادن مطلوب نیست، اما شرایط امسال فرصت مغتنمی فراهم نموده تا ظرفیت‌های تازه و ‌متفاوتی در عرصۀ تولید و عرضۀ هنرها به ویژه هنر موسیقی، فراهم آید.

یقین داریم این روزهای سخت کرونایی به زودی پایان خواهد یافت و ماــ همگی‌ــ با تجربه‌ای تازه و مجهز به زبانی نو، رسیدن روزهای بهتر را به انتظار خواهیم نشست.

و اکنون، آماده‌ایم تا در ایام هفتۀ وحدت و میلاد فخر آفرینش، پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد (ص) به رسم و روال سال‌های گذشته، در دیار کریمان میزبان هنرمندان و اساتید موسیقی نواحی سرزمین‌مان باشیم و آواها و نغمه‌های آنان را از این سرزمین دیرسال و باشکوه به سرتاسر جهان و به همه جان‌های مشتاق شنیدن ترنم باشکوه آوای نواحی ایران برسانیم.

در پایان، لازم می‌دانم از مدیریت ارشد استان و تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و همیار و وزارت متبوع تشکر نمایم.

امید داریم سال آینده، بار دیگر بدون دغدغۀ کرونا، گردهم آییم و چهاردهمین دوره این جشنوارۀ نوا و نما را به شادی دیدار یکدیگر به شوق و شکوه برگزار نماییم.

محمدرضا علیزاده
آبان ۱۳۹۹

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26493

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا