موسیقیموسیقی ایران

«عروس انار» اثری موسیقایی و موزیکال

به گزارش کامینگ سون موزیک: حسین جمالی کارگردان تئاتر از نگارش اثری موسیقایی با عنوان «عروس انار» خبر داد و ابراز امیدوراری کرد با کم رنگ شدن بحران کرونا شرایط روی صحنه بردن این نمایش فراهم شود.

حسین جمالی پژوهشگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های جدیدش در شرایط تعطیلی تئاتر و بحران کرونا گفت: این روزها بیشتر مشغول نوشتن هستم تا اینکه شرایط برای اجرای عمومی فراهم شود. نمایشنامه‌ای که این روزها در حال نگارشش هستم «عروس انار» نام دارد و در همان سبک و سیاق پژوهشی و فضاسازی بومی آثار گذشته‌ام خواهد بود و البته ایده‌های جدیدتری نیز وارد کار شده است.

وی ادامه داد: این نمایشنامه موضوعی اجتماعی دارد و مراحل پژوهش و شروع نگارش به قبل از بحران کرونا باز می‌گردد. خوشبین بودم بتوانیم پاییز این اثر نمایشی را به صحنه ببریم اما با شرایط پیش آمده و تعطیلی‌های مداوم تئاتر، اجرا به زمان دیگری موکول خواهد شد.

کارگردان نمایش «احتمال اشتباه» درباره ویژگی‌های این نمایشنامه توضیح داد: «عروس انار» اثری موسیقایی و در واقع یک کار موزیکال است که نگاهی به سنت‌ها دارد. ما در فرهنگ عامیانه خود سنت‌هایی داریم که به لحاظ تاریخی در رفتارمندی اجتماعی ما بوده و مسایلی پیش آمد که دغدغه من را برای کار کردن روی این موضوع بیشتر کرد.

جمالی در پایان با اشاره به اینکه این اثر نمایشی در مرحله تمرین و بازنویسی کامل می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توانم زیاد درباره ویژگی‌های نمایشنامه توضیح دهم چون بخش تکمیلی کار زمانی است که متن در حین تمرین، بازنویسی و به‌صورت تکامل یافته برای اجرا آماده شود. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا این نمایش بتواند در آینده‌ای نزدیک به اجرا برسد.

حسین جمالی تاکنون نمایش‌های «مجلس نقالی رومئو و ژولیت»، «لیر بیچاره»، «مجلس انتقام‌جویی هملت»، «احتمال اشتباه» و «چل گیس» را در قالب پژوهش‌های اجرایی در حوزه نمایش‌های ایرانی، شرقی و روزآمد کردن روش بیان بومی، اجرا کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26451

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا