موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

قرنطینه ایجاب می‌کند که خواننده اثرش را در فضای مجازی منتشر کند

به گزارش کامینگ سون موزیک: مسئول یک استودیو موسیقی گفت: به جرأت می‌توان گفت استعدادهای بسیار خوب، چه خواننده و چه آهنگساز، در مشهد وجود دارد و امیدوارم شرایط طوری باشد که همه این استعدادها روزی بتوانند آن‌طور که شایسته است هنر و کار خود را با یک تیم خوب به نمایش بگذارند.

مجید چاوشی در رابطه با فعالیت استودیو های موسیقی در مشهد اظهار کرد: استودیوهای فعال مجاز در مشهد به صورت محدود و انگشت‌شمار است و اگر بخواهم مثال بزنم، باید بگویم که از بین ۲۰۰ استودیو موجود در مشهد، شاید ۸ استودیو مجوز داشته باشد و بقیه به صورت زیرزمینی فعالیت کرده و فعالیت رسمی ندارند.

این مسئول استودیو موسیقی با بیان اینکه اخذ مجوز فعالیت برای آموزشگاه‌های موسیقی با استودیوهای موسیقی متفاوت است، گفت: آموزشگاه‌های موسیقی مجوزی جداگانه می‌گیرند اما به استودیوهای صدابرداری و موسیقی مجوز مستقیم داده نمی‌شود و گفته می‌شود باید موسسه‌ای تاسیس شود که می‌تواند تک منظوره یا چند منظوره باشد و در راستای فعالیت آن موسسه، می‌تواند بخشی مربوط به صدابرداری باشد تا استودیوها بتوانند به صورت قانونی فعالیت کنند.

چاوشی خاطرنشان کرد: اصل فعالیت ما در تهران است اما شعبه‌ای در مشهد داریم که مجوز دارد که البته ما نیز طبق همان فرایند به صورت زیرشاخه یک موسسه فعالیت می‌کنیم و به صورت مستقیم وارد به این موضوع نشده‌ایم اما بسیاری از افراد نیز در رابطه با این کار به نتیجه نرسیده‌اند و نتوانستند مجوز فعالیت را دریافت کنند.

کرونا آسیبی به فعالیت استودیو های موسیقی وارد نکرده است

این تنظیم کننده موسیقی در رابطه با آسیب های ویروس کرونا بر فعالیت استودیوهای موسیقی بیان کرد: کرونا آسیبی به فعالیت ما وارد نکرده و حتی معتقد هستم این اتفاق برای ما برعکس بوده و فعالیت‌هایمان بهتر شده است چون حال و هوای قرنطینه ایجاب می‌کند که خواننده ترغیب شود اثر تولید کند و اثرش را در فضای مجازی منتشر کند و پس از اینکه اثر او پخش شود، نهایت بازده را ببرد چون در این مدت به دلیل سرگرم بودن بیشتر مردم با فضای مجازی آمار بازدید موزیک‌ها افزایش یافته است. قطعا افرادی که جایگاه خوبی از لحاظ صدا دارند، فرصت خوبی هم در ایام کرونا برای دیده شدن دارند.

وی تصریح کرد: آثار موسیقی اکنون در فضای مجازی به صورت گسترده پخش می‌شود و تفاوتی نمی‌کند که از کجای کشور اثر تولید کرده باشید چون پیج های مرتبط با موزیک جایگاه خود را حفظ کرده‌ است و هر خواننده‌ای از هر شهری می‌تواند اثرش را ارائه کند و مخاطب تصمیم گیرنده است که چه اثری را بشنود.

این مسئول استودیو موسیقی ادامه داد: البته افرادی شاید کارهایشان در سطح مارکت نباشد، این که از مارکت نام می‌بریم تنها به دیده شدن یک اثر مربوط نمی‌شود، بلکه ارزش هنری هر کار نیز مدنظر است، گاهی اوقات یک اثر در مارکت دیده می‌شود اما ارزش هنری ندارد. متاسفانه این موضوع وجود دارد که برخی افراد اولویت هرکار را چه در شعر و ترانه و چه در آهنگسازی و تنظیم، در چیزهای دیگری مانند درآمدزایی می‌بینند و اولویت‌ها و ارزش‌های هنری کمتر دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: شرایط در مشهد طوری است که شاید کمی فضا بسته باشد اما آن‌طور که باید فعالیت‌ها دیده نشود، اما تعداد مراجعه به استودیوهای موسیقی بستگی به رزومه هنری، دانش و استعداد هر آهنگساز و تنظیم کننده دارد و می‌توانند هر کدام از استودیوها مراجعه کنندگان مختلفی داشته باشند و آمار دقیقی نمی‌شود ارائه داد. آمار وجود دارد که از شهرستان‌های دیگر و حتی از تهران در مشهد مراجعه کننده وجود دارد چون کار آهنگسازی و تنظیم کاری است که بین‌المللی است و ارزش هنر هر تنظیم کننده و آهنگساز متفاوت است.

چاوشی درخصوص مداحی‌های استودیویی گفت: فعالیت در استودیو صدابرداری صرفا مختص به خوانندگی و ضبط آثار عاشقانه نیست، بلکه می‌تواند مخاطب آثار معنوی باشد و حتی مداحان بزرگواری مانند امیر کرمانشاهی به ما مراجعه کردند و در خدمت مداحان دیگری که نمی‌توانم اکنون از آنها نام ببرم بوده‌ایم که در آینده آثار خوبی از آنان منتشر می‌کنیم. قطعا در موضوع مذهبی می‌توانیم اثر تولید کنیم که مخاطب‌های جوان امروز هم می‌توانند نسبت به این موضوع مشتاق‌تر شوند و نه تنها در مشهد، بلکه در تهران و باقی شهرستان‌ها نیز شاهد تولید این‌گونه آثار هستیم.

این تنظیم کننده موسیقی اضافه کرد: قطعا آثار استودیویی بیشتر بر دل مخاطب می‌نشیند چون همه چیز آن بر پایه اصول و قواعد است. همیشه در اصل موسیقی فرکانس‌هایی از صدا وجود دارد که به صورت ناخودآگاه خارج می‌رود و به اصطلاح فالش می‌شود و ما توسط ذهن خودآگاه نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم اما ناخودآگاه ما این را درک می‌کند. بنابراین وقتی تکنولوژی به ما کمک می‌کند که این فالش رفع شود، برای شنونده و مخاطب اثر دلنشین‌تری می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26268

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا